سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش نسبی دما در آذربایجان شرقی

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی از افزایش نسبی دما در استان خبر داد.

امیدفر از افزایش نسبی دما در استان خبر داد و گفت: امواج ناشی از فعالیت سامانه بارشی بر روی دریای مدیترانه و سیاه و شرایط فصلی و محلی استان موجب رگبار باران در ارتفاعات و نواحی شمالی می‌شود.

وی افزود: بر اساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی فعالیت این سامانه موجب رشد ابر‌های همرفتی در ساعات بعد از ظهر و شب و غرش آذرخش می‌شود.

وی با بیان اینکه فعالیت این سامانه بارشی تا شب چهارشنبه در استان ادامه می‌یابد اظهار کرد: در برخی نواحی استان احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه ها، بارش تگرگ، مه گرفتگی و در ارتفاعات و نواحی سردسیر احتمال بارش برف، برخورد آذرخش و لغزندگی جاده‌ای وجود دارد.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در برخی نواحی استان نیز احتمال رخداد تندباد‌های لحظه ای سقوط یا پرتاب اجسام و خسارت به سازه‌های سبک و در نیمه جنوبی احتمال خیزش و یا نفوذ گرد و خاک دور از انتظار نیست.

امیدفر خواستار انجام اقدامات لازم برای مهار آبگرفتگی و سیلاب‌های احتمالی، احتیاط در تردد‌های جاده ای، لغو سفر‌های غیرضروری و فعالیت‌های کوهنوردی، محکم کردن سازه‌های سبک، تابلو‌های تبلیغاتی و سقف گلخانه ها، عدم پارک خودرو‌ها در کنار درختان و توجه کشاورزان به توصیه‌های کارشناسان جهادکشاورزی استان شد.

وی یادآور شد: از لحاظ شرایط دمایی نیز در روز‌های آینده دما به طور نسبی در استان افزایش می‌یابد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.