سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۲ خرداد اسامی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری اعلام می‌شود

بعد از تایید صلاحیت نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری، اسامی نهایی نامزد‌ها در تاریخ ۲۲ خرداد اعلام و انتخابات در تاریخ ۸ تیر برگزار می‌شود.

طالبی رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: از تاریخ ۱۰ خرداد در ۱۰ مقطع اقداماتی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری باید انجام شود که اولین آن تشکیل هیئت‌های اجرایی مرکزی و شهرستان‌ها است که در آن فرماندار ۳۰ معتمد انتخاب کرده و آنهت از بین خود ۸ نفر اعضای حقیقی و ۵ نفر اعضای علی البدل انتخاب می‌کنند. 

او افزود: ثبت نام داوطلبان به صورت متمرکز و حضوری در وزارت کشور از ۱۰ خرداد شروع و تا ۱۴ خرداد انجام می‌شود و روند تایید صلاحیت داوطلبین از ۱۵ تا ۲۱ خرداد صورت می‌گیرد.

طالبی بیان کرد: ۲۲ خرداد اسامی نامزد‌ها توسط وزارت کشور اعلام می‌شود و نامزد‌ها از تاریخ ۲۳ خرداد تا ۶ تیر فرصت تبلیغات دارند؛ ۷ تیر ممنوعیت تبلیغات است و در نهایت چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ ۸ تیر در سراسر کشور برگزار می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی ادامه داد: حد نصاب کسب آرا در این دوره ۵۰+۱ است و اگر نامزدی موفق به کسب این حد نصاب از آرا نشد انتخابات به دور دوم کشیده شده و یک هفته بعد از آن مجدداً برگزار می‌شود.

او عنوان کرد: در استان آمادگی صد در صدی برای برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری را داریم و برنامه‌ریزی‌های لازم برای آموزش اعضای شعب و کاربر‌ها پیش بینی شده، نمایندگان فرماندار و اعضای شعب مشخص و استعلامات لازم گرفته شده است.

طالبی تصریح کرد: در انتخابات ریاست جمهوری امکان استفاده از ظرفیت‌های دولتی به جز صدا و سیما وجود ندارد و این موضوع به مدیران دستگاه‌های اجرایی، نهاد‌ها و موسسات دولتی ابلاغ شده تا هیچ استفاده‌ای از امکانات دولتی توسط نامزد‌ها و اعضای ستاد آن‌ها صورت نگیرد.

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی اظهار کرد: در این دوره مدارک لازم جهت رأی دادن کارت ملی یا شناسنامه است و ایرانی‌های مقیم خارج از کشور نیز می‌توانند با گذرنامه اقدام به رای دادن کنند؛ تاکیدی که بر مجریان و ناظرین برگزاری انتخابات داریم این است که بر محور قانون عمل کرده و قانون مداری را سرلوحه کار خود قرار بدهند تا هیچ ایرادی بر کار وارد نشود.

او گفت: بحث زیرساخت‌ها در برگزاری انتخابات بسیار حائز اهمیت است از این رو، دستگاه‌های احراز هویت برای استعلامات وجود دارد و از فرمانداران خواستیم تا مجدداً شعب اخذ رأی را بررسی کنند تا مشکل زیرساختی برای ارتباط تلفنی و مالی در شعبه‌ها نداشته باشیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.