سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حکایت اصولگرایانی که «دیر» به وحدت می‌رسند

انتخابات سال ۱۳۹۶ اگرچه با ۶ بازیگر اصلی آغاز شد، اما در ادامه راه، بسیاری به نفع سایرین از رقابت کنار کشیدند.

 

کمتر از یک ماه دیگر به انتخابات ریاست‌جمهوری باقی مانده است، انتخاباتی که اگرچه ترکیب واضحی از نامزدهایش وجود ندارد، اما در سایه چهره‌های بسیاری را می‌شود تشخیص داد. برای مثال می‌توان از جهانگیری، همتی، احمدی‌نژاد، مخبر، ظریف، جلیلی، لاریجانی، قالیباف، بذرپاش، مهرعلیزاده، زاکانی، فتاح، نوبخت، نیکزاد، آذری‌جهرمی، انصاری، رضایی، سعید محمد، پزشکیان، عارف، شریعتمداری، هاشمی، شمخانی، دهقان و...نام برد.

اصولگرایانی که رقیب هم بودند

با این حال اینکه چند نفر از این افراد امکان رد شدن از فیلتر شورای نگهبان را داشته باشند موضوعی است که نباید به آن بی‌توجهی کرد و در نهایت از این نام‌های متولی شاید به تعداد انگشتان دست به کارزار رقابت برسند.

اما نکته جالب توجه این است که بعد از رسیدن به کارزار رقابت هم تجربه نشان داده که تعداد کمی به روز رقابت میرسند و این نقش پررنگ ائتلاف‌های انتخاباتی را نشان می‌دهد.  

برای روشن‌تر شدن این موضوع شاید بد نباشد که به سال‌های قبل نگاهی بیاندازیم.

سال ۹۲ هشت بازیگر اصلی به میدان رقابت پا گذاشتند نام‌هایی نظیر سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف، غلامعلی حدادعادل، علی اکبر ولایتی، حجت‌الاسلام روحانی، محمد غرضی، محسن رضایی و محمدرضا عارف. اما در نهایت جناح اصلاح طلب با یک نامزد اصلی یعنی حسن روحانی وارد رقابت شد، جریان اصولگرا چطور؟ جریان اصولگرا، اما برخلاف اصلاحات و در کمال تعجب اصولگرایان با چهار نامزد وارد عرصه رقابت شده و خود، رقیبی برای یکدیگر شدند و یک خودزنی تاریخی را برای خود رقم زدند و در آخر هم شکست خوردند.

چرا نباید رئیس‌جمهور شوم؟

انتخابات سال ۱۳۹۶ اگرچه با ۶ بازیگر اصلی یعنی حسن روحانی، سید ابراهیم رئیسی، سید مصطفی میرسلیم، سید مصطفی هاشمی‌طبا، محمدباقر قالیباف و اسحاق جهانگیری آغاز شد، اما تمام این ۶ نفر ایفاکننده نقش اصلی نبودند و در ادامه راه بسیاری به نفع سایرین از رقابت کنار کشیدند.

در این انتخابات اسحاق جهانگیری معاون اول دولت روحانی که از همان ابتدا دارای گرایش اصلاح‌طلبی بود و از مؤسسان حزب کارگزاران سازندگی هم به‌شمار می‌آمد به عنوان کاندیدای پوششی وارد عرصه رقابت شد، لقبی که البته خودش آن را هرگز نپذیرفت و حتی در پاسخ به انتقاد‌ها گفته بود که من از استانداری تا معاون اول ریاست‌جمهوری را طی کرده‌ام؛ چرا نباید رئیس‌جمهور شوم؟ جهانگیری حتی در ششم اردیبهشت ۹۶ در حیاط هیئت دولت به خبرنگاران گفت که اهل انصراف نیست و با رد پوششی بودنش گفت که دوست دارد رئیس‌جمهور شود! اما سرانجام به نفع حسن روحانی کناره‌گیری کرد.

 ناصر ایمانی یکی از چهره‌های اصولگرا در انتقاد به این موضوع گفته بود که «این توهین به رأی‌دهندگان است. وی تنها آمده که بلندگوی تبلیغاتی روحانی در رقابت‌ها شود. این کار در هر جریان سیاسی روی دهد بد و زشت است، اما در این میان، نامزد‌های اصولگرا واقعاً جهت ورود به پاستور آمده‌اند ولی در اصلاح‌طلبان برخی به‌عنوان نامزد پوششی وارد شده و رأی‌دهندگان را به استهزاء گرفته‌اند».

فارغ از اینکه این رویکرد خوب بود یا بد بازهم شاید بتوان نتیجه گرفت که وحدت در جریان اصلاح طلب بیشتر از هرچیز دیگری اهمیت دارد موضوعی که شاید کمتر بتوان آن را در میان اصولگرایان یافت.

آیا اصولگرایان به وحدت خواهند رسید؟

بعد از تکرار این ماجراها، اما گویا کمی استراتژی اصولگرایان نیز تغییر کرد و تصمیم گرفتند کمی با هم مهربان‌تر باشند! در سال ۱۴۰۰ صلاحیت هفت نفر برای انتخابات ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان تایید شد: محسن رضایی،  سید ابراهیم رئیسی،  سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی،  عبدالناصر همتی،  محسن مهرعلیزاده،  علیرضا زاکانی و سعید جلیلی. در نهایت هم آقای جلیلی و زاکانی به نفع رئیسی و مهرعلیزاده به نفع همتی کناره‌گیری کردند. وحدتی که منجر به روی کار آمدن شهید سید ابراهیم رئیسی شد.

و حالا سال ۱۴۰۳ انتخاباتی که البته قرار نبود در این تاریخ انجام شود، اما اتفاق تلخی که برای رئیس جمهور کشورمان رقم خورد همه چیز را تغییر داد.

هنوز موعد انتخابات فرا نرسیده است که برخی از طرفداران اشخاص شروع کرده‌اند به بداخلاقی‌های انتخاباتی، البته آن هم در جناحی که پیشتر به دلیل عدم وحدت لوای پیروزی را به جریان مقابل واگذار کرده است.

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در این باره گفته بود: یکی از عوامل عدم وحدت به سبب تنوع شرکت کننده‌ها در انتخابات و تفاوت شاخص‌های نامزد‌ها به نسبت یکدیگر است. علاوه بر این فشار جریان‌ها و تشکل‌های سیاسی باعث شده تا اصولگرایان حاضر به حرکت و تصمیم جمعی نباشند؛ موضوعی که البته تا جایی هم  به خود نامزد‌ها بازمی‌گردد که حاضر به پذیرش فقدان جایگاه اجتماعی و رای آوری شان نبوده و تصور این است که عده‌ای که هوادارشان هستند از آنها حمایت داشته و اکثریت قابل توجهی را تشکیل می‌دهند؛ بنابراین هر طور شده باید وارد عرصه رقابت شوند؛ موضوعاتی که بسیاری از آنها به نوعی اشتباه محاسباتی، فشار جریانات و گروه‌های سیاسی و تفاوت شاخص‌ها و توانمندی‌های افراد محسوب شده که یکی از عوامل اصلی در عدم وحدت است.

گزارش از فاطمه تورانلو

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۱:۳۰ ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ثبت نام وام ۲۰۰ میلیونی بانک رفاه بدون ضامن و باز هم ۱۰۰ درصد فقط دروغ است.
بیش از ۹۰ درصد بازنشستگان تامین اجتماعی از بهمن ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون وام ۵۰ الی ۱۰۰ میلیون تومان بدون ضامن نگرفتند و متأسفانه هیچ کسی هم در بانک ها، بانک مرکزی، دیوان عدالت اداری، دولت، مجلس و کشور پاسخگو و جوابگو نیست و تاکنون هم نبوده است چرا؟
ناشناس
۲۱:۳۰ ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
در 29 ماه و 12 روز گذشته بازنشستگان تامین اجتماعی نتوانسته‌اند وام 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن را دریافت کنند و متاسفانه در این مدت 30 ماه است هیچ کسی هم پاسخگو و جوابگو نیست و نبوده است چرا؟
تکلیف تفاوت افزایش معوقات رفاهیات (بن خواربار ومناسبتها سال ها ۱۴۰۱، ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ بازنشستگان شرکت مخابرات کی مشخص می‌شود ؟
۱۸:۴۱ ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
تکلیف تفاوت افزایش معوقات رفاهیات (بن خواربار ومناسبتها سال ها ۱۴۰۱، ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ بازنشستگان شرکت مخابرات کی مشخص می‌شود ؟
بازنشسته تأمین اجتماعی
۱۲:۳۹ ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
در سال 1401 حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی 38 درصدی افزایش یافته است و این در حالی است که معوقات 5 ماهه اول سال 1401 بنده از تامین اجتماعی طلب دارم هنوز هم به طور کامل پرداخت نکرده است و تاریخ 1402/02/23 بنده با مدارک مستندات علیه تامین اجتماعی در دیوان عدالت اداری شکایت کردم. که متأسفانه تاکنون پاسخی در این مورد دریافت نکرده‌ام.
ناشناس
۱۲:۱۵ ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
سوال اینجاست که چرا نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خانه ملت از دی ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون به مشکلات بازنشستگان شرکت مخابرات بررسی و رسیدگی نکرده اند و بررسی و رسیدگی نمی کنند چرا؟
به تخلفات سازمان بورس هم بررسی و رسیدگی کنید که متأسفانه هر سال علنی و آشکار سود سهام سهامداران دزدی می کند.
۱۱:۳۹ ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
به تخلفات سازمان بورس هم بررسی و رسیدگی کنید که متأسفانه هر سال علنی و آشکار سود سهام سهامداران دزدی می کند.
اگر مجلس شورای اسلامی نظارت می‌کرد خیلی از مدیران و مسئولان برکنار شده بودند
۱۱:۳۹ ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
اگر مجلس شورای اسلامی نظارت می‌کرد خیلی از مدیران و مسئولان برکنار شده بودند
بازنشسته شرکت مخابرات منطقه تهران
۱۱:۳۶ ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
۷۶،۵۰۰ هزار سهم و هر سهم ۱۱ ریال و اریز مبلغ ۸۴۱۵۰۰ ریال در تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۲۰ سود سهام اخابر مخابرات شرم آور و تاسف بار است.
ناشناس
۱۰:۳۰ ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
چرا با روان بازنشستگان بازی می کنید همین دیروز معاون فنی صندوق بازنشستگی خبر داد که تا برنامه هفتم مصوب نشود و با طی مراحل قانونی ابلاغ نشود و برنامه و بودجه تامین مالی نکند و سازمان اداری و استخدامی آیین نامه مرتبط را ابلاغ نکند و جداول مربوط به افزایش حقوق ها در دولت تصویب و ابلاغ نشود حکمی صادر نمی شود . پس چه شد که آقای منظور یکدفعه اعلان کرد چند روز آینده حکم میزنند. بنظرم رفع مسیولیت می کنند نمی توان به آن گفته دل بست.
ناشناس
۱۰:۲۹ ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
فکر کنم تغییر حرف دولتی هاب رای همسان سازی بخاطر انتخاباته و اینکه بتونن برای تداوم خودشون و عدم تغییرشون رای بگیرند!
زهی خیال باطل
ناشناس
۱۰:۲۹ ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
چرا مسوولین هرسال برای افزایش حتی نابرابری تورم ومیزان افزایش ها تعلل میکنند به دنبال چه کاری از این مهمتر هستند که همیشه باید سه یا جهار ماه از سال بگذرد تا اینها افزایش حقوق بدهند مگر قانون نگفته که برابر توارم افزایش حقوق بدهند بحث همسانسازی چقدر اخبار ضد ونقیض مطرح میشود خون به دل کردید ما بازنشستگان را مردانگی کنید جواب بدید
بازنشسته تأمین اجتماعی
۱۲:۰۵ ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
بنده هر سال به خاطر دریافت تفاوت افزایش معوقه بیش از 2 میلیون تومان هزینه می کنم و چون به خاطر هر سال باید در مورد تفاوت افزایش معوقه و... شکایت و اعتراض می کنم.
بازنشسته تأمین اجتماعی
۱۰:۱۵ ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
سازمان تامین اجتماعی در اسفند ماه سال 1402 مبلغ 2 میلیون و 500هزار تومان با سابقه 33 سال، 5 ماه و 6 روز پرداخت حق بیمه برای بنده عیدی داده است ولی اما متأسفانه مبلغ 14،310،821از اسفنده ماه سال 1402 تاکنون از حقوق بنده کسر می کند چرا؟
بیش از 2 ماه است که شکایت و اعتراض علیه شعبه مربوطه تامین اجتماعی در سامانه تخلفات اداری سازمان تامین اجتماعی ثبت کردم ولی اما متأسفانه هیچ خبری بررسی و رسیدگی نیست چرا؟
درخواست رسیدگی دارم.
کد ملی: 1531439901
بازنشسته تأمین اجتماعی
۱۴:۵۵ ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
کارشناس بیمه
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
تنها در صورتی که سابقه شما نسبت به گذشته کمتر شده باشد، تامین اجتماعی حکم بازنشستگی جدید بزند و مستمری شما را اصلاح کند، این امکان وجود دارد.

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
و این در حالی است که شهریور ماه سال ۱۴۰۱ با رأی دیوان عدالت اداری ۱۰ ماه هم سابقه در حکم بازنشستگی بنده اضافه کردن
ناشناس
۲۲:۵۸ ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
اصولگراها بیشتر از هرکس دیگه‌ای تشنه خدمت به مردم هستند
سید احمد
۰۴:۱۰ ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
کی از اصولگرا واصلاحطلب راحت میشیم
ناشناس
۲۳:۵۶ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
همه هستند بجز مردم همه هستند بجز ملت!
ناشناس
۲۲:۵۲ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
سلام امروز برایم قبض آب آمده بود با وجود صرفه جویی وعدم استفاده از کولر مبلغش بالا بود .
نتیجه اینکه مخابرات مظلوم واقع شده است .
هزینه اشتراک برای آب و برق و گاز چند میلیون تومان است و قبض ها هم نجومی است .
ولی شما با پول یارانه یک ماه اشتراک مخابرات رامیخری و ماهیانه پول یک بستنی را هم نمی پردازید .
اینجاست که اداره نمیتواند اداره کند و مطالبات بر حق همکاران و پیشکسوتان را بپردازد .
ناشناس
۲۲:۱۴ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
عکس بامزه ایه ! انگار همه باهم اجازه می خوان از کلاس برن بیرون!
حرف دل همه بازنشستگان مخابرات منطقه تهران
۱۳:۴۶ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
علت تأخیر در اعمال اجرای کامل آیین‌نامه سال ۸۹ و پرداختِ به‌روزِ خوار بار و سایر رفاهیات بازنشستگان مخابرات چیست؟

تفاوت افزایش معوقه خواربار، مناسبت ها و سایر رفاهیات ( از فروردین ۱۴۰۱ الی اردیبهشت ۱۴۰۳) بازنشستگان مخابرات منطقه تهران کی پرداخت می شود.

حرف دل همه بازنشستگان مخابرات منطقه تهران
ل
۲۰:۲۰ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
وجود مخابرات در شرایطی که اکثریت از تلفون همراه استفاده می کنند فقط ی هزینه نابجاست و مخابرات باید بطور کامل جمع شود تلفون های ثابت هم تمام قطع می باشند و عملا هیچ کاربردی ندارند .
بازنشسته تأمین اجتماعی
۱۳:۳۴ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
سازمان تامین اجتماعی مبلغ 2 میلیون و 500هزار تومان با سابقه 33 سال، 5 ماه و 6 روز پرداخت حق بیمه برای بنده عیدی داده است ولی متأسفانه مبلغ 16/632/789ریال در اسفنده ماه سال 1402 از حقوق بنده کسر کردن چرا؟
ناشناس
۱۳:۳۴ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
اصولگراها با پایداری ها فرق دارن هیچ وقت به وحدت نمیرسن
ناشناس
۱۳:۲۳ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
احست به باشگاه خبر نگاران که درد دل های پدران و مادران بازنشسته مخابرات. ایران جان ما را منعکس می کنید
ناشناس
۱۳:۱۰ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
خدا به این کشور و مردم رحم کنه! خدایی چند نفر از این افراد واقعا برای خدمت به مردم بخاطر رضای خدا وارد این میدان پر زحمت میشن؟!! البته سوابق بسیاری از مدعیان روشنه و امیدوارم مردم دچار فراموشی نشده باشند! یا الله
بازنشسته شرکت مخابرات منطقه تهران
۱۳:۰۴ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
جناب آقای مجید عشقی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار
سلام. من ۷۶،۵۰۰ هزارسهم سهام اخابر مخابرات دارم واسش سود اومده در تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۲۰ مبلغ ۸۴۱،۵۰۰ ریال یعنی پول یه ساندویچ هم نیست
بازنشسته شرکت مخابرات منطقه تهران
ناشناس
۱۲:۵۲ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
تجمع کارکنان طاها در تبریز
مخابرات ما- امروزتجمع اعتراضی نیروهای شرکت طاها در استان آذربایجان شرقی دراداره مرکزی مخابرات و در شهر تبریز به جهت تاخیردر پرداخت حقوق ماه اردیبهشت سال جاری برگزار شد.
کارکنان شرکت طاها در بسیاری از استانها، با وجو اینکه ۸ روز از ماه جدید گذشته، حقوق ماه گذشته در نگرفته اند.
قانون از سال 1357 تاکنون برای شکایت کردن وجود دارد، اما اجرا نمی‌شود چرا؟ قانون از سال 1357 تاکنون برای اعتراض کردن وجود دارد، اما اجرا نمی‌شود چرا؟
۱۲:۴۸ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
قانون از سال 1357 تاکنون برای شکایت کردن وجود دارد، اما اجرا نمی‌شود چرا؟ قانون از سال 1357 تاکنون برای اعتراض کردن وجود دارد، اما اجرا نمی‌شود چرا؟
ناشناس
۱۲:۳۸ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس وغیره از سال 1392 تاکنون هیچ کاری برای حل مشکلات کارمندان، کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور نکردند و همچنان نیز ادامه دارد.
ناشناس
۱۲:۳۴ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
برخی کارگران در مورد پایمال و ضایع شدن حق، حقوق و سایر مزایای خود در اداره کار و هم دیوان عدالت اداری شکایت و اعتراض می کنند ولی اما متأسفانه اداره کار، دیوان عدالت اداری، هر دو به بهانه های مختلف شکایت و اعتراض کارگران را رد می کنند چرا؟
ناشناس
۱۲:۳۴ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
بازنشسته محترم مخابرات چند تجمع دوشنبه شرکت کند، تا حقش را بگیرد؟
ناشناس
۱۱:۵۲ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
مخابرات بعد واگذاری به خاک سیاه نشست ...
متاسفانه مخابرات حق معاش وکمک هزینه درمان بازنشستگان خود که نزدیک به 3سال می باشد به خوبی پرداخت نکرده .
بازنشتگان 9 درصدی در ضمن مبالغی هم از سال های قبل طلب دارند که معلوم نیست چی شد!!!!!!!!!!
ناشناس
۱۱:۵۱ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
مخابرات بعد واگذاری به خاک سیاه نشست ...
متاسفانه مخابرات حق معاش وکمک هزینه درمان بازنشستگان خود که نزدیک به 3 سال می باشد به خوبی پرداخت نکرده .
بازنشتگان 9 درصدی در ضمن مبالغی هم از سال های قبل طلب دارند که معلوم نیست چی شد!!!!!!!!!!
ل
۱۱:۳۰ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
بسیاری از نامبردگان در حد کارمند کمیته امداد یا بهزیستی بیشتر نیستند و نباید در انتخابات غلط انداز شوند خودشان کنار روند حتی اگر شورای نگهبان هم آنها را تایید کند در عمل با مشکل مواجه می شوند مخصوصا در این شرایط که شهید آیت الله رئیسی در دوره خود با اقتدار بوده و توقعات را بالابردن است .
ناشناس
۱۱:۲۱ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
خدایا کسی کاندید بشود که وعده صادق بدهد هرچه چشم دوختیم این دعا مستجاب نشداین بارمستجاب کن
ناشناس
۱۰:۴۹ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
شماها هم حزبی انتخاب وتایید میکنید ک بنفع خودتون باشه
ناشناس
۰۶:۱۲ ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
بله مثل دپره قبل
ناشناس
۱۰:۳۳ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
حزب های قدیم شکست خورده هست
حزب کارگری و سبز و یه حرب که دلسوز مردم ایران باشه باید بیاد
این آقایون هم جیب هاشون پر شده و فایده ندارن!
ناشناس
۱۰:۲۷ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
ما هیچ حزبی برایمان مهم نیست ما کسی را می‌خواهیم که دزد نباشد و خیانت برجام نکند... یکی مثل شهید رئیسی عزیز
ناشناس
۱۲:۴۹ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
وای وای یعنی یکی مثل رئیس جمهور فقید بیاید اونوقت گوشت می‌شود ۱/۵میلیون تومن
ناشناس
۰۹:۲۶ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
میزان ایمان به خدا و روز قیامت این افراد را از زوق و شوق و دست پا زدن هایشان برای کسب مسئولیت به این سنگینی را میتوان مشاهده کرد. آدم اگر خیلی مخلص باشد هیچ وقت همچین بار سنگینی را بر نمیدارد.
کارگر رسمی مخابرات
۰۸:۵۱ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
بنده با ۳۳ سال و ۵ ماه سابقه کار در شرکت مخابرات حقوق و مزایای کارگر دریافت کردم و بازنشسته شدم سوال بنده این است که پس چرا مبلغ عیدی بنده با کارمند حساب کردن
ناشناس
۰۹:۰۲ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
شماره یا ایمیلت موقع کامنت بزار yjc برات پیگیری کنه
ناشناس
۱۱:۵۲ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
کارمندان رسمی شرکت مخابرات در سراسر کشور از آبان ماه سال 1388 تاکنون به خاطر بی قانونی و بی عدالتی در کشور و هم سیاست های نادرست، غلط و اشتباه دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس، کارگر بخش خصوصی شده اند.
اعتراض
۰۸:۵۰ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
حکمت کارت بازنشستگان لشکری و کشوری شارژ شد/ سوال اینجاست که پس چرا به بازنشستگان تامین اجتماعی حکمت کارت نمی دهند.
ناشناس
۱۰:۲۸ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
به همه کارکنان دولت باید این کارتها را بدن
بازنشسته تامین اجتماعی
۰۸:۵۰ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
عیدی ۲۵,۰۰۰,۰۰۰
عیدی – عائله مندی ۷,۰۰۰,۰۰۰
عیدی – اولاد ۳,۰۰۰,۰۰۰
اگر دریافتی عیدی مدیران، مسئولان و نمایندگان مجلس هم بیشتر از این مبلغ ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان باشد حرام است.
ناشناس
۰۸:۴۹ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
رئیس جمهور هیچ کاری نکنه فقط به شعار سال(جهش تولید) عمل کنه همه مشکلات میشه!
بازنشسته تأمین اجتماعی
۰۸:۳۴ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
بنده از اسفند ماه ۱۴۰۲ تاکنون که در مورد اقدامات غیر قانونی شعبه سبزدشت بهارستان جاده تهران ساوه و هم سازمان تامین اجتماعی و در باره کم کردن حقوق و سایر مزایای بنده در حکم بازنشستگی سالانه و سالها ۱۳۹۹، ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ و در فیش حقوق اسفند ماه ۱۴۰۲ و فیش حقوق فروردین و اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳در رسانه ها بیش از هزار بار شکایت و اعتراض کردم ولی متأسفانه دولت، مسئولان، نمایندگان مجلس وغیره هم سکوت کرده اند چرا؟
ناشناس
۱۲:۱۸ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
سفرهای رایگان برای بازنشستگان تامین اجتماعی مشهد وغیر ۱۰۰ درصد فقط دروغ است بنده بارها به کانون بازنشستگان بهارستان جاده تهران ساوه مراجعه کردم نمی دهند. بازنشسته تامین اجتماعی سال ۹۵
سازمان تامین‌ اجتماعی متأسفانه هر ماه درباره تاخیر واریز حقوق به برخی بازنشستگان تامین اجتماعی مشکل ایجاد می کند چرا؟
۰۸:۳۴ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
سازمان تامین‌ اجتماعی متأسفانه هر ماه درباره تاخیر واریز حقوق به برخی بازنشستگان تامین اجتماعی مشکل ایجاد می کند چرا؟
حرف دل همه بازنشستگان تامین اجتماعی
۰۸:۳۴ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی هر سال یک ماه حقوق باید واریز شود
حرف دل همه بازنشستگان تامین اجتماعی
بازنشسته تأمین اجتماعی
۰۸:۳۳ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
کم کردن حقوق و مزایا بنده در حکم بازنشستگی سالانه و سالها ۱۳۹۹، ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ و در فیش حقوق بنده توسط شعبه سبزدشت بهارستان و یا سازمان تامین اجتماعی به خاطر بی توجهی و سکوت دولت، مسئولان، نمایندگان مجلس وغیره بوده است.
بازنشسته تأمین اجتماعی
۰۸:۴۵ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
تامین اجتماعی شعبه سردشت بهارستان جاده تهران ساوه هر سال و در سایه سکوت مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، دولت، مسئولان، نمایندگان مجلس وغیره برای بنده مشکل ایجاد می کند.
ناشناس
۱۱:۱۷ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
هیچوقت به خواسته ات که شاید حق باشه نمیرسی جون مثل من نمیدانی حرفت را کجا باید بزنی، وقت دیگران را هم میگیری.
ناشناس
۱۲:۱۳ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
سازمان تامین اجتماعی به طور علنی و آشکار هر سال و در سایه سکوت دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس وغیره حقوق و مزایا بنده را نمیدهند.
بازنشسته شرکت مخابرات منطقه تهران
۱۲:۲۱ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
برای بنده 183 روز در شرکت مخابرات منطقه تهران سختی کار تعلق گرفته که در سال 94 مراحل اداری آن انجام شده است و تایید شده است ولی در زمان بازنشستگی، بیمه تامین اجتماعی، 183روز سختی کار را برای من منظور نکرده است. به دیوان شکایت کردم نتیجه نگرفتم ولی این در حالی است که حدود 2000 نفر کارکنان رسمی مخابرات ایران و هم مخابرات منطقه تهران بدون رای دیوان با سختی کار بازنشسته شدند.
بازنشسته تأمین اجتماعی
۱۳:۲۹ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
بیش از 2 ماه است که شکایت و اعتراض علیه شعبه مربوطه تامین اجتماعی در سامانه تخلفات اداری سازمان تامین اجتماعی ثبت کردم ولی اما متأسفانه هیچ خبری بررسی و رسیدگی نیست چرا؟
عملکرد مجلس شورای اسلامی متأسفانه که از سال ۱۴۰۰ تاکنون به نفع بازنشستگان شرکت مخابرات نبوده است.
۰۸:۲۸ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
عملکرد مجلس شورای اسلامی متأسفانه که از سال ۱۴۰۰ تاکنون به نفع بازنشستگان شرکت مخابرات نبوده است.
سوال اینجاست که پس چرا سرنوشت تفاوت افزایش معوقات رفاهیات (بن خواربار ومناسبتها بازنشستگان شرکت مخابرات از فروردین ماه سال ۱۴۰۱ تاکنون مشخص نشده است چرا؟
بازنشسته شرکت مخابرات منطقه تهران
۰۸:۳۸ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
واریز بن خوار بار و سایر رفاهیات از بهمن ماه سال 1401 الی اردیبهشت ماه سال 1402 در فیش حقوق بنده صفر شرم آور و تاسف بار است.
واریز بن خوار بار و سایر رفاهیات از آبان ماه سال 1402 تاکنون در فیش حقوق بنده صفر شرم آور و تاسف بار است.
ناشناس
۱۱:۲۰ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
واقعا که بازنشست شده اید خوابار هم می خواهید ما معلمان در دوران خدمت هم خوابار ندیده ایم واقعا دیگه زیاده طلبی می کنید ما معلمان حق خودمان را نمی توانیم بگیریم شما به ناحق می خواهید بگیرید
ناشناس
۱۱:۵۴ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
کارمندان رسمی شرکت مخابرات در سراسر کشور از آبان ماه سال 1388 تاکنون به خاطر بی قانونی و بی عدالتی در کشور و هم سیاست های نادرست، غلط و اشتباه دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس، کارگر بخش خصوصی شده اند.
ناشناس
۱۱:۵۶ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
با سلام، ۱۵ عدد از مزایایی که همکاران رسمی و بازنشستگان مخابرات در طول ۱۵ سال خصوصی سازی مخابرات در ۱۸ آبان ۱۳۸۷ از دست داده اند، به قرار زیر می باشد:

۱-عدم ارتقا گروههای شغلی از سال ۱۳۸۷ لغایت ۲۲ بهمن ۱۳۹۸

۲- حق جذب از سال ۱۳۸۷ لغایت ۲۲ بهمن ۱۳۹۸

۳-حق تخصص

۴- اضافه کاری

۵- حذف وام صندوق ۶%

۶- حذف وام قرض الحسنه

۷- حذف وام پایگاه

۸- عدم افزایش رفاهیات

۹- مناسبت ها

۱۰-سکه بازنشستگی

۱۱-هزینه درمان بیمه تکمیلی

۱۲-حق لباس

۱۳-حق ورزش

۱۴-وام ۲۰ برابر اندوخته صندوق ۶% هنگام بازنشستگی

۱۵- افزایش سهم بیمه تکمیلی همکاران و بازنشستگان از ۲۰% به ۵۰% و فشار مالی بیشتر.
ناشناس
۱۱:۵۷ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
عملکرد مجلس شورای اسلامی متأسفانه که از سال ۱۴۰۰ تاکنون به نفع کارمندان، کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور نبوده است.
ناشناس
۱۱:۵۷ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
مدیر عامل ناتوان و عاجز شرکت مخابرات ایران را برکنار کنید و از دی ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون ۱۰۰ درصد فقط عامل اصلی همه مشکلات ما بازنشستگان شرکت مخابرات در سراسر کشور بوده است. جمعی از بازنشستگان شرکت مخابرات در سراسر کشور
ناشناس
۱۱:۵۸ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
سلام
چهارسال گذشت هنوز بیمه معلم هزینه های درمانی را واریز نکرده است،
ناشناس
۱۱:۵۹ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
سلام وادب

رسمی های محترم مخابرات
شرکت در تجمعات دوشنبه های اعتراضی بازنشستگان را فراموش نکنید راه گرفتن حق وحقوق قانونی (بن خواربار وسایر رفاهیات بر اساس آئین نامه وحداقل حقوق قانون کار ) همین راه است
ناشناس
۱۲:۰۰ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
سلام
همسرم بازنشسته مخابرات است تا دی ماه ۱۴۰۰رفاهیات (بن خواربار ومناسبتها ) را بر اساس قانون وآئین نامه حقوق ودستمزد مخابرات میدادند از دی ماه ۱۴۰۰ تا کنون چرا بن خواربار ومناسبتها را بر اساس حداقل حقوق سال ۱۴۰۰ میدهند ؟؟
مگر حداقل حقوق قانون کار در سال ۱۴۰۳ مبلغ ۷۲۰۰۰۰۰ تومان نیست پس باید بن خواربار ماهیانه ۳۹۶۰۰۰۰ تومان باشد وسایر رفاهیات هم بر اساس حقوق ۷۲۰۰۰۰۰ تومان حساب گردد.
ناشناس
۱۲:۰۳ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
خبر خوش رئیس سازمان برنامه برای معلمان و فرهنگیان بازنشسته سال ۱۴۰۰: منتظر پیامک واریز مطالبات باشید
رئیس سازمان برنامه و بودجه از پرداخت پاداش پایان خدمت معلمان بازنشسته در سال ۱۴۰۰ خبر داد.
ناشناس
۱۲:۵۱ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
آقای محترم .مخابرات جز شرکت های پر در آمد بود . که همتراز وزارت نفت و نیرو که خودش تولید منابع مالی می کرد اما آموزش و پرورش جز مصرفی ها بوده است
متاسفانه بعد واگذاری اشتباه و غلط و فروش اموال به چاه افتاد ...