سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری شب شعر «شهدای خدمت» در زرند

شب شعر «شهدای خدمت» باحضور شاعران زرند، کوهبنان، راور و مسئولان این سه شهرستان در سالن ارشاد زرند برگزار شد.

در این آیین که به مناسبت شهادت شهید جمهورآیت الله رئیسی و همراهانش برگزار شده بود، حجت الاسلام شجاعی امام جمعه زرند ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت شهیدآیت الله رئیسی و همراهانش گفت: جلسه وزینی است و جمع شاعران است و صحبت در این جمع سخت است، امید است این گردآوری شاعران، منشا خیر و برکات باشد و یقیناً آشنا شدن در هم افزایی اثر دارد. 

وی افزود: زبان شعر در اسلام اهمیت دارد؛ ولی مورد بی مهری قرارگرفته؛ این در حالی است که ائمه از شعر در زندگی بسیار استقبال می‌کردند و توجه و عنایاتشان بدان نشان ازجایگاه خاص شعر و شاعری نزد آن بوده است. 

حجت الاسلام شجاعی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب برای نشستن در جمع شعرا وقت می‌گذارند و این نشان از اهمیت شعر در مکتب اسلام است. 

وی به بیان اهمیت شعر و شاعری در جامعه پرداخت و بیان داشت: گاهی یک بیت یا یک مصرع می‌تواند فرهنگ جامعه را زیر و کند و اگر در مسیر صحیحش قرار گیرد در سبک زندگی مردم اثر دارد و این ارادتی است که مردم ما به شعر و شاعری دارند.

سیدرضا حسینی نژاد فرماندار زرند نیز ضمن عرض تسلیت شهید جمهور آیت الله رئیسی و همراهانش گفت: اگر فرهنگ خدمت رئیسی را بتوانید مبنای کاری قرار دهید، کار بزرگی کرده اید.

وی با تشکر از هنرمندان و شاعران حاضر در جلسه که در باب شهید جمهور شعر سرودند، گفت: مکتب شهید رئیسی مانند مکتب حاج قاسم است و در حقیقت شما باید ازخدماتی که شهید خدمت آیت الله رئیسی چه در شهر و محل خودتان و چه در سطح کشور و دنیا انجام دادند بسرایید و به قلم بیاورید.

حسینی نژاد تصریح کرد: شما همین طورکه اینک در جلسه حضور دارید و از ایشان شعر می‌سرائید، دلیل عشق و لمس خدمات ایشان در شهر خودتان نیز هستید.

وی با اشاره به اینکه شیوه مدیریت آیت‌الله رئیسی برای الگوبرداری نه تنها در ایران؛ بلکه در تمامی دنیا و برای همه تاریخ قابل بهره‌برداری است، افزود: شهید رئیسی برگ زرین تاریخ معاصر است و از فرزند صالح مکتب امام خمینی (ره) و رهرو معظم‌له جز این انتظار نمی‌رفت که شهید راه مردم باشد.

در این آیین شاعران شهرستان‌های زرند، کوهبنان و راور اشعاری در وصف شهید جمهور سرودند.

تجلیل از شاعران از سوی اداره ارشاد زرند، آیین تبرک جویی از پرچم مطهر امام رضا (ع) و اجرای سرود زیبای «گرچه رئیسی برفت» به همت گروه سرود سبحان علیزاده برخی از برنامه‌های جانبی این مراسم بود.

برچسب ها: شهدای خدمت ، شب شعر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.