سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

این کتاب ۴ سانتیمتری در اسارت نوشته شده است + فیلم

علی (سعید) الهی از آزادگان دفاع مقدس می‌گوید: در اسارت به همراه داشتن کتاب دعا و احکام ممنوع بود به همین خاطر یک کتاب ۴ سانتی‌متری با این محتوا نوشتم.

علی (سعید) الهی از آزادگان دفاع مقدس می‌گوید: در اسارت که بودیم، داشتن کتاب ادعیه و احکام آزاد نبود. از طرفی هم این متون را در اسارت لازم داشتیم؛ بنابراین دست به کار شدم و کتابچه ۵۰ صفحه ای در اندازه صفحات ۴×۴ سانتی‌متر با محتوای دعا و احکام نوشتم.

وی افزود: برای نوشتن این کتاب از کاغذ و خودکاری که صلیب سرخ در اختیارمان گذاشته بود، استفاده کردم. به این صورت که در اردوگاه موصل که بودم، مخفیانه انواع دعا‌ها از جمله دعای کمیل، توسل، دعای عهد و حدیث کساء را نوشتم.

بعد هم که به زندان الرشید منتقل شدیم، با علی کاظمی که طلبه بود، هم‌بند شدیم؛ او در زندان الرشید احکام شرعی را می‌گفت و من می‌نوشتم.

 

او افزود: وقتی هم حجت‌الاسلام صالح آبادی و حجت‌الاسلام جمشیدی به ما در زندان الرشید ملحق شدند، احکام را تأیید کردند. سپس جهت استفاده و تدریس در زندان الرشید و همچنین یادداشت و ارسال به زندانیان عراقی از این کتابچه استفاده می‌شد. من از سال ۶۳ این کتابچه را تا زمان آزادی یعنی سال ۶۹ و در دو اردوگاه و در زندان الرشید بغداد نزد خودم حفظ کردم. این کتابچه در آخرین ماه اسارت هم مورد تأیید و توجه حاج آقا ابوترابی قرار گرفت.

منبع: فارس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
عباسی کیشی
۱۱:۱۳ ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
هزاران درود بر شما مرد بزرگ ...