سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشد بهره وری در طول سه سال گذشته به ۳.۵ درصد ر سید               

رئیس مرکز ملی بهره وری گفت: در طول سه سال گذشته همزمان با همکاری بخش خصوصی میزان شاخص بهره وری در کشور به رشد ۳ ونیم درصدی رسید.

پیشوایی رئیس سازمان ملی بهره وری در برنامه رادیو اقتصاد با بیان اینکه شاخص بهره وری کل عوامل تولید کمهمترین شاخص در حوزه ارزیابی فعالیت‌ها است گفت: میزان بهره وری در تمامی کشور‌ها اندازه گیری می‌شود و سالانه گزارش‌های آنها ارائه می‌شود.

وی افزود: طبق ارزیابی‌های انجام شده از سال ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۲ میزان بهره وری در کشور رشد ۳ ونیم  درصدی داشته است.  

رئیس سازمان ملی بهره وری اظ‌ها رکرد: نگاه اصلی  کشور  برای توسعه بهره وری استفاده از ظرفیت‌های  بخش مردمی و خصوصی به طوری که اگر در  بخش‌های از اقتصاد کشور میزان دخالت دولت کاهش پیدا کند به نوعی  نشان دهنده ارتقا بهره وری در کشور است.

پیشوایی با بیان اینکه در طول سه سال گذشته  یک رشد اقتصادی بالای ۴/۵ درصد را تجربه کنیم که ۳/۴ درصد سهم رشد شاخص بهره‌وری کل عوامل تولید بوده است گفت: پایداری این عدد برای ۳ سال در ۱۵ سال اخیر بی‌سابقه بوده است. به‌عبارتی ۷۵ درصد از رشد اقتصادی ۴/۵ درصدی از محل بهره‌وری بوده است.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران عنوان کرد: یکی از ابتکارات سازمان ملی بهره‌وری ایران، استقرار چرخه مدیریت بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی است که در دولت سیزدهم نظام‌نامه‌ای با این عنوان به دستگاه‌ها و استان‌ها ابلاغ شد.

وی در خصوص این نظام‌نامه توضیح داد: نسخه به‌روزرسانی نظام‌نامه چرخه مدیریت بهره‌وری با تکیه بر آخرین یافته‌های حوزه بهره‌وری در واقع حاصل تکمیل تجربه دولت‌های قبل و اصلاح بازخورد‌هایی است که توسط دستگاه‌ها گزارش شده بود.

خبرنگار: محبوبه کباری

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.