سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گناباد برای رونق اقتصادی نیازمند تکمیل زنجیره تولید کشاورزی است

فرماندار گناباد گفت:‌ توسعه صنایع فرآوری و بسته بندی، تکمیل زنجیره تولید و نشان گذاری کالا (برندسازی)‌ ضرورت مهم توسعه و رونق اقتصادی این شهرستان در بخش‌های مختلف و از جمله کشاورزی است.

رضا نصیری روز دوشنبه در دیدار با مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان خراسان رضوی گفت: با وجود توان زیاد گناباد در تولید بخش کشاورزی، سالانه مقادیر زیادی از این کالا‌ها به صورت خام به سایر نقاط کشور ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: از مجموع تولید روزانه ۲۰۰ تن شیر در گناباد، ۱۰۰ تن در این شهرستان فرآوری و ۱۰۰ تن بقیه به صورت خام به دیگر نقاط استان خراسان رضوی و کشور منتقل می‌شود.

فرماندار گناباد با اشاره به این که این شهرستان با برخورداری از یک سیلوی بخش دولتی (اداره غله) و سه سیلوی بخش خصوصی از مناطق مستعد خرید و ذخیره سازی گندم در جنوب استان خراسان رضوی به شمار می‌رود گفت: جلب سرمایه گذاری در صنایع تکمیلی مرتبط با صنایع آرد و فرآوری گندم نیاز مهم این شهرستان به شمار می‌رود.

نصیری افزود: با تکمیل زنجیره تولید و افزایش واحد‌های بسته بندی، بخش زیادی از محصولات تولیدی در گناباد فرآوری و با نام و نشان این شهرستان روانه بازار‌های داخلی و حتی خارجی خواهد شد و راه اندازی فرودگاه منطقه‌ای گناباد در یک سال گذشته بستر این مهم را هموار کرده است.

وحیدرضا فریدونی مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی هم در این دیدار گفت: گناباد با برخورداری از ظرفیت‌های مختلف در بخش‌های اقتصادی و کشاورزی و از جمله در زمینه خرید و ذخیره سازی گندم با برنامه ریزی دقیق می‌تواند به مرکز توسعه صادرات کشاورزی در جنوب این استان تبدیل شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.