سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۶۵ درصد جمعیت آذربایجان غربی تحت پوشش بیمه سلامت

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی گفت: بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی در گفتگو با رادیو چیچست مرکز آذربایجان غربی اظهار کرد: : بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر و در حدود ۶۵ درصد جمعیت استان ذیل صندوق‌های کارکنان دولت، سایر اقشار، روستاییان و عشایر و صندوق بیمه سلامت ایرانیان، تحت پوشش بیمه سلامت استان هستند.

فریده جعفری افزود: کلیه روستاییان، عشایر و ساکنان شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر و افرادی که نتیجه ارزیابی وسع آنها در گروه ۵ دهک اول اعلام گردیده است بصورت رایگان تحت پوشش بیمه با اعتبار یکساله قرار می‌گیرند. 

وی در خصوص میزان پرداخت حق بیمه سایر شهروندان متقاضی گفت: افرادی که نتیجه ارزیابی وسع آنها در دهک‌های ۶ تا ۹ اعلام شده است می‌توانند با پرداخت ۲۰ تا ۵۰ درصد حق بیمه مرتبط با نتیجه ارزیابی وسع خود، نسبت به پرداخت حق بیمه اقدام و پوشش بیمه ایرانیان دریافت کنند و فقط دهک ۱۰ مشمول پرداخت حق بیمه کامل برای یک سال یعنی ۱۹۳۸۰ هزار ریال می‌شود. 

جعفری اعلام کرد: هزینه‌های درمان بستری سه دهک اول، مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی و کودکان زیر ۷سال در بیمارستان‌های دولتی دانشگاهی با پوشش بیمه سلامت، رایگان است. 

وی با بیان اینکه استعلام اعتبار پوشش بیمه سلامت با کد ملی از طریق شماره گیری کد دستوری #۱۶۶۶* در موبایل و یا از طریق سامانه خدماتِ شهروندی بیمه سلامت bimehsalamatiranian.ir با وارد نمودن کد ملی و شماره همراه خود امکان پذیر است، گفت: بیمه‌شدگان می‌توانند در تماس با سامانه پاسخگویی ۱۶۶۶ که به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی سوالات بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت ایران است پرسش‌ها و ابهامات خود را مطرح و پاسخ دریافت کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.