سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز ثبت‌نام نخستین جشنواره حافظان قرآن یزد

مدیر اجرایی جشنواره حافظان قرآن کریم یزد، از آغاز ثبت‌نام نخستین جشنواره حافظان یادبود شهید حاج حسن دانش در یزد خبر داد.

موسوی مدیر اجرایی جشنواره حافظان قرآن کریم یزد با اشاره به برگزاری جشنواره حافظان قرآن کریم گفت: این طرح در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی فعالیت‌های حفظ قرآن، جذب عمومی به حفظ قرآن، شناساندن، معرفی و تقویت حافظان قرآن، ارتقای سطح انس و آشنایی قرآنی آحاد جامعه با جلسات حفظ قرآن کریم، هم‌افزایی، شناخت ظرفیت‌ها و آسیب‌شناسی فعالیت‌های قرآنی و ایجاد هم‌گرایی بیشتر بین حافظان قرآن برنامه‌ریزی و اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نخستین جشنواره حافظان قرآن کریم یادبود شهید حاج حسن دانش ویژه بانوان و آقایان حافظ بیش از ۱۰ جزء قرآن کریم و دانش‌آموزان پسر حافظ بیش از یک جزء قرآن کریم برگزار می‌شود، افزود: مسابقات در این جشنواره به صورت یک دوره شش ماهه در شهر یزد برگزار می‌شود، بدین نحو که در سه سطح ۱۰، ۲۰ و حفظ کل قرآن و یک، سه و پنج جزء ویژه دانش‌آموزان شهر یزد به‌صورت مقطعی و به شرط برنامه پیشرفت برای قرآن‌آموز برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

موسوی با اشاره به ضوابط شرکت در این جشنواره اظهار کرد: جشنواره در ۶ دوره یک ماهه برگزار و نوبت اجرا برای هر حافظ در روز مسابقه با قید قرعه مشخص می‌شود. به بالاترین نمره حُسن حفظ در هر سطح به صورت ماهیانه به غیر از ماه ششم جوایزی اهدا خواهد شد. رتبه‌بندی افراد براساس میانگین نمرات هر فرد در ۶ ماه محاسبه و به نفرات برتر هر سطح جوایزی اهدا می‌شود. حداکثر غیبت در این جشنواره یک مرحله می‌تواند باشد. 

دبیر اجرایی نخستین جشنواره حافظان قرآن کریم یزد با اشاره به اینکه اجرای برنامه‌های جشنواره توسط مؤسسه قاریان و حافظان استان یزد و همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد و معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اجرا می‌شود، بیان کرد: با توجه به سنجش افراد در پایان جشنواره به افرادی که در همه مراحل شرکت کرده و پیشرفت حداقل ۱۰ درصد در چهار دوره داشته باشند، به قید قرعه جوایزی اهدا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه چهار داور حُسن حفظ، تجوید، صوت و لحن، همچنین یک داور راهنما، یک نفر از اساتید برای تلاوت در جلسات حضور خواهند داشت گفت: علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند با مراجعه به سایت جشنواره به آدرس https://formafzar.com/form/۵۸۷ dj نسبت به ثبت‌نام اقدام و آمادگی خود را برای حضور اعلام کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.