سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بوربور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اگر جمهوریت نظام را می‌خواهیم باید به تحزب معتقد باشیم

دبیرکل جمعیت وفاداران انقلاب گفت: اگر جمهوریت نظام را می‌خواهیم بایستی به تحزب اعتقاد داشته باشیم و به آن فکر کنیم تا مملکت در مسیر درست اداره شود.

بوربور دبیرکل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره نقش احزاب و گروه‌های سیاسی در افزایش مشارکت در انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار کرد: بار‌ها گفته‌ایم  تا روزی که خرد جمعی را به کار نبریم و هر کسی قبیله‌ای بخواهد برای بحث ریاست جمهوری  و نمایندگی مجلس  کار کند و تنها به دنبال منافع خود باشد، هیچ مشکل و مسئله‌ای حل نمی‌شود.  

وی گفت: بیش از ۱۴۰ خط و حزب سیاسی داریم و تا زمانی که هیچکدام از اینها در جریانی مثل اصولگرا و یا اصلاح طلب نتوانند با یکدیگر همکاری کنند و هم فکر باشند، مشکلات حل نمی‌شود و سامانی در امور مهم سیاسی نخواهیم داشت.

دبیرکل جمعیت وفاداران انقلاب گفت: اگر جمهوریت نظام را می‌خواهیم بایستی به تحزب اعتقاد داشته باشیم و به آن فکر کنیم تا مملکت در مسیر درست اداره شود.

بوربور اظهار کرد:کشوری که چند نفر بخواهد برای آن تصمیم‌گیری کند و تنها حرف آنها گفته شود، نتیجه‌اش را در انتخابات مجلس مشاهد می‌کنیم که هیچ اکثریت درست و حسابی نداربم و هر کسی به رقیب و مخالف خود باج می‌دهد تا بتواند در قدرت بماند. این مدل، روش جمهوریت نظام نیست.

وی ادامه داد: این نظام ما مقدس است و برای آن خون‌ها داده شده است و اینکه اکنون به مرحله‌ای برسیم که هیچ کسی را به عنوان جامع الشرایط نداشته باشیم و نتوانیسم کسی را معرفی کنیم، مدل خطرناکی است.

بوربور تاکید کرد: پس از  ۴۰ سالی که کار حزبی کردیم به این جمع بندی رسیدیم با این  مدل کنونی نمی‌توان جمهوریت نظام را سامان داد و بایستی یک خرد جمعی ایجاد شود.

دبیرکل جمعیت وفاداران انقلاب گفت: باید در انتخابات مشخص شود، اگر فلانی رئیس‌جمهور شود، معاون اول  و وزرا هم این افراد هستند، یعنی مردم بدانند و به جمیع افراد رای بدهند.

وی بیان کرد: فرد انتخاب می‌شود و  افرادی که اطراف خود است را به عنوان وزرا انتخاب می‌کند؛ نتیجه  آن می‌شود که اگر اشتباهی پیش آمد آن فرد را به مقام دیگری می‌برند. با این مدل عملکرد به خطا می‌رویم و جلوتر هم برویم این اشتباه بدتر می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.