سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از افزایش کشف سلاح تا رفع تصرف اراضی ملی در فارس

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست فارس، گزارشی از عملکرد این یگان از افزایش کشف سلاح تا رفع تصرف اراضی ملی و دستگیری متخلفان در استان را ارائه داد.

مسعود بازیار فرمانده یگان حفاظت محیط زیست فارس، گزارشی از عملکرد این یگان در اردیبهشت ماه امسال ارائه داد و با بیان اینکه یگان حفاظت بازوی توانمند محیط زیست در حراست از انفال الهی است، اظهار کرد: یگان حفاظت به منظور اجرای شرح وظایف سازمانی خود دارای عملکرد بسیار مطلوبی در اردیبهشت ماه امسال بوده است. 

او بیان کرد: این یگان در زمینه برنامه‌های عملیاتی جهت مقابله با شکار و صید غیرمجاز، جلوگیری از تخریب محیط زیست و برخورد با مسببان آلودگی محیط زیستی و انجام اقدامات لازم در زمینه دستگیری متخلفان در حوزه شکار و صید غیرمجاز و کنترل مناطق و جلوگیری از آتش سوزی عملکرد درخشانی داشته است. 

بازیار ادامه داد: یگان حفاظت با اولویت پایش مناطق تحت مدیریت توسط عوامل اجرایی و محیط بانان با گشت زنی‌های شبانه روزی فعالیت چشمگیری در این ماه انجام داده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست فارس اضافه کرد: این یگان در کشفیات سلاح‌های مجاز و غیرمجاز به نسبت مدت مشابه پارسال عملکردی رو به افزایش داشته است، دستگیری متخلفان مربوط به پرندگان شکار شده در این ماه ۱۱۱ فرد، پرندگان زنده گیری شده تعداد ۳۴ فرد، شکار غیرمجاز پستانداران ۱۱ فرد و زنده گیری پستانداران ۲ فرد بوده است.

بازیار با بیان اینکه همچنین در اردیبهشت ماه امسال، پرونده‌های مربوط به تخلف شروع به شکار ۲۷ مورد بوده است، ادامه داد: با توجه به این کشفیات تعداد افراد دستگیر شده شامل ۱۱۳ نفر و پرونده‌های متشکله نیز ۸۴ فقره است. 

او تصریح کرد: میزان حدود هزار و ۲۰۰ متر مربع از اراضی تحت مدیریت که توسط متصرفان اراضی تخریب و تصرف شده صورتجلسه و متصرفان به مقام قضایی معرفی شده اند.

بازیار افزود: حدود ۷۷۹ هزار متر مربع از اراضی مناطق چهارگانه تحت مدیریت (منطقه حفاظت شده ارژن، پناهگاه حیات وحش بختگان) که در ید متصرفان قرار داشت و درختکاری شده بود، قلع و قمع و رفع تصرف شده است.

 او گفت: در این ماه تخلفات متعددی همچون کشف مقداری هیزم درختان جنگلی، تغییر کاربری اراضی در مناطق تحت مدیریت کشف و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شده اند، در بحث آموزشی ساعتی با محیط بان در مدارس در این ماه با تلاش و کوشش محیط بانان تعداد این دوره برای ۲ هزار و ۶۰۳ نفر دانش آموز برگزار شد، که به طور قطع تاثیرات بسیار زیادی در رشد فرهنگ زیست محیطی در جامعه خواهد گذاشت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.