سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛

بانک‌ها کامل پای کار ساخت مسکن نیامدند

بذرپاش گفت: اگر بانک‌ها بیشتر همت می‌کردند اتفاقات بسیار بزرگ‌تر از آن چیزی که در حال حاضر انجام شده محقق می‌شد.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح پروژه ۱۶۰ واحدی آزادشهر با اشاره به اینکه حوزه مسکن یکی از دغدغه‌های دائمی رئیس‌جمهور شهید بود، تصریح کرد: روز و هفته‌ای نبود که موضوع مسکن توسط شخص رئیس جمهور یا دفتر ایشان پیگیری نشود.

وی موضوع ساخت مسکن را در ظاهر ساده ولی دارای پیچیدگی‌هایی خاص خود دانست و اظهار داشت: یکی از دلایلی که پروژه‌های مسکن‌سازی را در قالب تعاونی دچار مشکل کرده همین موضوعات است ولی دولت با شجاعت و بدون لکنت این مسائل را پیش برد و حتی می‌دانست در طی کردن این مسیر ممکن است تهمت‌هایی به وی وارد شود.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه وعده رییس جمهور برای ساخت سالی یک میلیون مسکن بر اساس نیاز مسکن بود، تصریح کرد: کاهش آمار بیکاری و چرخیدن چرخ اقتصاد ارتباط مستقیم با ساخت و ساز مسکن دارد.

وی با اشاره به اینکه ساخت مسکن با به میدان آمدن تمام ظرفیت‌های کشور به وقوع پیوست خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲ میلیون ۶۰۰ واحد در مسیر ساخت قرار دارد و برخی از این تعداد تحویل شده است، هرچند مشکلاتی در این مسیر وجود دارد ولی با قدرت پیگیری می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه سال گذشته رکورد صدور مجوز پروانه بهره‌برداری در بافت‌های فرسوده شکسته شد، اظهار داشت: در حال حاضر میزان عملیات ساخت و سازی که در روستا‌ها در حال انجام است بی نظیر بوده به نحوی که ۶۰۰ هزار قطعه زمین در حال حاضر تدارک دیده شده و امیدواریم این عدد به یک میلیون واحد برسد، این عدد‌ها تصورش هم واقعا سخت است.

وی با تاکید بر اینکه سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی در قالب حمایتی و غیر حمایتی که استان یزد پیشتاز آن است، ساخت ۵۰ درصد مسکن ویلایی است، تصریح کرد: به باور همگان این مدل ساخت به مدل ایرانی اسلامی نزدیک‌تر است، ولی مشکلاتی دارد که باعث شده نتوانیم در سراسر کشور این اقدام را انجام دهیم.

وی به برگزاری ۱۶ جلسه شورای عالی مسکن با حضور رئیس جمهور شهید گفت: برای اولین بار در کشور است که یک نظام قانونی برای کنترل اجاره‌بها است که در شورای مسکن استان‌ها می‌توانند سقف اجاره‌بها را مشخص کرد و قبلا چنین قانونی وجود نداشت.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در این قانون متغیر‌های متعددی دخیل است، خاطرنشان کرد: بازار اجاره‌بها با این قانون یک ساماندهی خواهد شد و جلوی روند رشد بی‌ضابطه اجاره‌بها گرفته می‌شود.

بذرپاش افزود: نزدیک به ۴۰ سال است که قانون مالیات بر خانه‌های خالی است ولی سال گذشته به مرحله اجرا رسید و این قانون که در تمام کشور‌ها وجود دارد در کشور ما جنبه اجرایی نداشت ولی با همت رئیس جمهور این مسیر باز شد.

وزیر راه شهرسازی با بیان اینکه از بانک‌های انتظار داشتیم که بیشتر پای کار بیایند، گفت: هرچند نسبت به سال‌های گذشته بانک‌ها بیشتر پای کار مسکن بودند ولی اگر بیشتر همت و همکاری می‌کردند اتفاقات بسیار بزرگ‌تر از آن چیزی که تاکنون انجام شده محقق می‌شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۱۱ ۰۷ خرداد ۱۴۰۳
بانکها که دست بانک مرکزین بانک مرکزی هم که دست خودتونه چرا چرت میگی
ناشناس
۱۶:۰۹ ۰۶ خرداد ۱۴۰۳
مسکن فوق ارزان دولتی