سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفر رئیس‌جمهور فرانسه برای نخستین بار در ۲۴ سال گذشته به آلمان

مکرون برای نخستین بار در ۲۴ سال گذشته در یک سفر سه روزه و برای دیدار و گفتگو با صدراعظم آلمان امروز وارد پایتخت این کشور می‌شود.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه امروز یکشنبه برای یک سفر رسمی سه روزه برای شرکت در نشست دوجانبه وارد آلمان می‌شود. این درحالی است که دو قدرت اتحادیه اروپا به دنبال نشان دادن اتحاد خود قبل از انتخابات پارلمان اتحادیه اروپا که قرار است ماه آینده برگزار شود، هستند.

براساس گزارش القدس العربی، سفر مکرون شامل پایتخت آلمان، برلین، شهر درسدن در شرق و مونستر در غرب خواهد بود. مکرون در این سفر از بنای یادبود هولوکاست بازدید خواهد کرد. این اولین سفر رسمی یک رئیس جمهور فرانسه به آلمان در ۲۴ سال است، از زمان سفر ژاک شیراک در سال ۲۰۰۰ تاکنون هیچ یک از روسای جمهور فرانسه به آلمان سفر نکرده‌اند.

این دیدار قرار بود در ژوئیه گذشته انجام شود، اما به دلیل اعتراضات شدید مردم فرانسه به تعویق افتاد. از قضا مکرون در حال بازگشت از یک سفر به کالدونیای جدید، مجمع الجزایر استعمار شده توسط فرانسه واقع در اقیانوس آرام است که ده روز است شاهد شورش‌های زیادی بوده است.

شاید مهم‌ترین نقطه این سفر، نشست دولت‌های دو کشور باشد که قرار است روز سه‌شنبه در مسبرگ در نزدیکی برلین برگزار شود، جایی که دو دولت تلاش‌های خود را برای یافتن زمینه‌های مشترک بر سر دو موضوع اصلی دفاع و رقابت آغاز خواهند کرد.

این دیدار بسیار مورد توجه است، زیرا نشان‌دهنده روابط آلمان و فرانسه است که فرآیند تصمیم‌گیری در اتحادیه اروپا را هدایت می‌کند، در زمانی که اروپا با چالش‌های بزرگی از جمله جنگ اوکراین مواجه و احتمال پیروزی دونالد ترامپ در ریاست جمهوری آمریکا در انتخابات پیش رو است.

مکرون و اولاف شولتس، صدراعظم آلمان تفاوت زیادی در سبک ریاست دارند و از زمان روی کار آمدن شولتس در اواخر سال ۲۰۲۱، علناً بر سر مسائل مختلف، از دفاع گرفته تا انرژی هسته ای با هم درگیر شده اند.

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۳:۳۰ ۰۶ خرداد ۱۴۰۳
ارتباط با غرب خیلی سخته خودشون با خودش 24سال یکبار بعد غربی های خودمان می‌خوان هر روز هر روز
ناشناس
۱۳:۰۳ ۰۶ خرداد ۱۴۰۳
این دو کشور سالها با هم مثل سگ و گربه بودند
فرانسه در جنگ جهانی اول با ناپلئون آلمان را اشغال کرد
آلمان هم در جنگ جهانی دوم با هیتلر فرانسه را اشغال نمود
خدا سومی را بخیر کنه احتمالا زلنسکی هم میخواهد هم المان و هم فرانسه را اشغال کنه البته با کمک بایدن :)