سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساماندهی بازار مسکن در گلستان

استاندار گلستان با بیان اینکه بانک های استان در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن همکاری قابل قبولی داشتند از آنان خواست در مسیر وصول مطالبات بانکی نیز تسهیل گری لازم را انجام دهند.

علی محمد زنگانه امروز شنبه ۵ خرداد در شورای مسکن استان که پس از جلسه ویدئو کنفرانسی شورای عالی مسکن به ریاست دکتر مخبر سرپرست ریاست جمهوری برگزار شد گفت: مسکن نیاز و اولویت اساسی کشور است و همه باید به نحو احسن به تکالیف خود عمل کنند.

استاندار با اشاره به طرح‌های تشویقی برای شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت افزود: مشوق‌های ارزشمندی برای شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر قرار داده شده که ضروری است به مردم اطلاع رسانی شود.

وی با بیان اینکه سازندگان در بافت‌های فرسوده از معافیت‌های ۱۰۰ درصدی برخوردارند گفت: عملکرد برخی شهرداری‌های استان قابل قبول نیست و انتظار اقدامات جهشی در این شهر‌ها را داریم.

دکتر زنگانه ادامه داد: تامین زمین در هر شهر باید بر اساس برنامه منحصر به فرد آن شهر صورت گیرد و خوشبختانه از ۳۶ شهر استان ۲۴ شهر دارای محدوده مصوب هستند و می‌توانند از مشوق‌های بافت فرسوده استفاده کنند.

وی گفت: کارگروه اجاره بها با همکاری دستگاه‌هایی همچون اقتصاد و دارایی، مالیاتی، ثبت اسناد، معاونت اقتصادی استانداری، سازمان برنامه و بودجه، راه و شهرسازی و نمایندگان بخش خصوصی باید نظر خود را در خصوص شرایط اجاره بها در استان ارائه کنند تا به شورای عالی مسکن ارسال شود.

استاندار گلستان افزود: شهرداری‌ها در زمینه ثبت سامانه مسکن همکاری لازم را با فرمانداری‌ها داشته باشند.

سید محمد حسینی مدیرکل راه و شهرسازی گلستان هم گفت: در بیست و چهار ساعت آینده تیمی متشکل از پنج دستگاه برای ساماندهی بازار مسکن، زمین و اجاره بهاء در این اداره کل تشکیل می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.