سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه موقت تبریز:

عشق به ولایت پیام حماسه تشییع شهداست

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به استقبال بی سابقه مردم از آیین‌های بدرقه و تشییع شهدا گفت: عشق و علاقه قلبی امت به ولایت پیام اصلی و روشن این حماسه آفرینی‌ها در تبریز، تهران، مشهد و سایر نقاط کشور است.

حجت الاسلام مطهری اصل در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز گفت:محبوبیت رئیس جمهور شهید، امام جمعه شهید تبریز، وزیر امور خارجه شهید ، استاندار شهید آذربایجان شرقی و سایر همراهان سانحه هوایی ناشی از ولایتمداری و تبعیت از ولی امر مسلمین از سوی آنها است و همین ویژگی موجب علاقه درونی مردم به این شهدای والامقام است.

وی شهادت را رمز پایداری، صلابت و موفقیت نظام اسلامی در ۴۵ سال گذشته عنوان و اظهار کرد:زندگی مردم دلاور و شهید پرور ایران اسلامی با شهدا عجین شده است و تاکنون نیز به برکت خون پاک آنها نظام اسلامی سربلند و سرافرازانه به راه خود ادامه می‌دهد.

حجت الاسلام مطهری اصل با اشاره به آیاتی از قرآن کریم مبنی بر تحقق وعده الهی برای نصرت اهل ایمان و شهادت افزود: این وعده الهی است که عده‌ای جان خود را برای عدالت گستری در جهان فدا می‌کنند و البته این کار بسیار سختی است که با صراحت کلام الهی برای کسانی که چنین معامله‌ای با خدا می‌کنند سهل و آسان می‌شود و این عده همان مجاهدان راه خدا هستند.

وی یکی از خصوصیات بسیار مهم و ممتاز شهدایی چون آیت الله شهید رئیسی و آیت الله شهید آل هاشم را تبعیت محض از ولی امر و حرکت در مسیر ترسیم شده توسط مقام معظم رهبری عنوان و اضافه کرد: هر دوی این شهدای گرانقدر مهمترین توصیه‌های خود را بر اطاعت از فرامین ولی فقیه استوار می‌کردند و باید کسانی که به آنها عشق و علاقه دارند همین مسیر را بپیمایند.

حجت الاسلام مطهری اصل با بیان اینکه آیت الله شهید آل هاشم همواره در سخنرانی‌ها و خطبه‌های نماز جمعه خود به ساحت مقام معظم رهبری توجه و حساسیت خاصی داشت یادآور شد: تشییع بسیار باشکوه و بی سابقه این شهید و پدر معنوی آذربایجان نشان داد که مردم این خطه همان مسیر امام جمعه فقید خود را طی خواهند کرد.

وی همچنین خستگی ناپذیری را بهترین تعبیر و تفسیر از ویژگی‌های رئیس جمهور شهید از سوی مقام معظم رهبری دانست و ادامه داد: اینکه در حدود سه سال افزون بر ۵۰ دیدار استانی و شهرستانی از سوی آیت الله شهید رئیسی به انجام رسید گویای بسیاری از ناگفته‌ها درباره پرکاری این شخصیت بزرگ نظام اسلامی است.

حجت الاسلام مطهری اصل از شهید حسین امیرعبداللهیان به عنوان وزیر انقلابی، مجاهد و توانا یاد کرد که با هدف تحقق و عملیاتی سازی میدان و دیپلماسی تلاش‌های شبانه روزی انجام داد.

وی اقتدار نظام جمهوری اسلامی را نشات گرفته از خون شهدا دانست و با تاکید بر اینکه بر اثر همین دلاوری ها، خون دادن‌ها و مقاومت در راه اعتلای آرمان‌های بزرگ انقلاب اسلامی امروز رژیم غاصب اسرائیل به ذلالت کشانده شده است گفت: اینکه امروز حتی کشور‌های اروپایی نیز این رژیم را زیر سخت‌ترین فشار‌ها قرار داده و خواستار محاکمه سران آن می‌شوند نشان دهنده مسیر درست انقلاب اسلامی در مبارزه با ظلم و استعمار است.

حجت الاسلام مطهری اصل بر ولایت مداری و اطاعت مردم از ولی فقیه تاکید کرد و گفت: شهدا به ما یاد دادند که می‌توان در سایه ولایت بر تمام مشکلات جامعه چیره شد.

وی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه با شهادت مقامات کشور هیچ خللی در امور ایجاد نمی‌شود گفت:صلابت نظام اسلامی بسیار عمیق و غیر قابل خدشه است.

گفتنی است در فاصله خطبه‌ها و اقامه نماز جمعه امروز تبریز نمازگزاران با مداحی در فراق امام جمعه فقید این شهر آیت الله شهید سیدمحمدعلی آل هاشم سوگواری و عزاداری کردند.

برچسب ها: امام جمعه ، نماز جمعه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.