سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۳ هزار تن پنیر پیتزا در میاندوآب تولید می‌شود

مدیر جهادکشاورزی میاندوآب گفت: سالانه ۲۳ هزار تن پنیر پیتزا در ۶ واحد فعال این شهرستان تولید شده و روانه بازار مصرف می شود.

رضا مقدم مدیر جهادکشاورزی میاندوآب گفت:  میاندوآب یکی از مراکز تولید پنیر پیتزا در شمال غرب کشور است و با فعالیت ۶ واحد تولید پنیر پیتزا در این شهرستان، سالانه بیش از ۲۳ هزار تن پنیر پیتزا در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

وی افزود: با فعالیت صنایع تولید پنیر پیتزا در شهرستان میاندوآب علاوه بر جذب حدود ۷۰ هزار تن شیر خام تولیدی دامداران شهرستان، برای ۹۶ نفر به صورت مستقیم و پایدار و ۲۰۰ نفر به طور غیرمستقیم زمینه اشتغال فراهم آمده است.

مدیر جهادکشاورزی میاندوآب اضافه کرد: با توجه گستردگی و اهمیت ویژه دامپروری در شهرستان میاندوآب و تولید سالانه بیش از ۱۰۷ هزار تن شیر در این شهرستان، توسعه واحد‌های تولید فرآورده‌های لبنی، نقش بسزایی در جذب شیر تولیدی دامداران، بازگشت ارزش افزوده به بخش کشاورزی و ایجاد اشتغال در منطقه دارد.

مقدم ادامه داد: واحد تولید پنیر پیتزای روستای شیبلو یکی از واحد‌های موفق این شهرستان در زمینی به مساحت ۲ هزار مترمربع با هزار و ۲۰۰ مترمربع تأسیسات مسقف، احداث و در شهریورماه پارسال مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

مدیر جهادکشاورزی میاندوآب در ادامه افزود: با فعالیت این واحد تولیدی علاوه بر تولید سالانه ۲ هزار تن پنیر پیتزا، برای تعداد ۱۵ نفر بطور مستقیم زمینه اشتغال ایجاد شده و این طرح برای توسعه و افزایش ظرفیت تولید خود، نیازمند دریافت تسهیلات سرمایه در گردش است.

شهرستان میاندوآب در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.