سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اضافه شدن هزار و ۴۰۰ هکتار زمین به محدوده روستا‌های استان کرمانشاه

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت : در راستای جلوگیری از توسعه حاشیه‌نشینی و سکونتگاه‌های غیررسمی، هزار و ۴۰۰ هکتار زمین به محدوده روستا‌های استان کرمانشاه اضافه شد.

رامین الماسی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با بیان اینکه حاشیه‌نشینی در واقع سکونتگاه غیررسمی یا بافت‌های ناکارآمدی هستند که بدون برنامه‌ریزی شکل گرفته و اتفاقاتی در این مناطق رخ داده است، گفت : وقتی روستا‌ها به شهر الحاق می‌شوند به‌تدریج تبدیل به سکونتگاه‌های غیررسمی می‌شوند.

وی عنوان کرد: سال گذشته برای تمام روستا‌های پیرامون کرمانشاه که ممکن بود به سکونتگاه غیررسمی تبدیل شوند برنامه‌ریزی و بافت‌هایی در این روستا‌ها ایجاد شد.

الماسی گفت: در شهر کرمانشاه ۳۸۰ هکتار و در استان کرمانشاه بیش از هزار و ۴۰۰ هکتار به محدوده روستا‌ها افزوده شده و قطعه‌بندی در حال انجام است و برای افرادی که از شهر به روستا مهاجرت کنند با داشتن شرایط لازم زمین ۳۵۰ تا ۵۰۰ متری رایگان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه مناطق حاشیه‌نشین به توجه اصولی و دقیق نیاز دارند، عنوان کرد: بسیاری از این مناطق، معابر مناسب نداشتند، اما شهرداری سال گذشته چند معبر جدید در این مناطق ایجاد کرد که علاوه بر افزایش دسترسی سرانه فضای سبز افزایش می‌یابد .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.