سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح خانه فناور در محیط زیست خوزستان

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت : نخستین خانه فناور محیط زیست اهواز تا پایان خرداد ماه افتتاح می شود.

داود میرشکار مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: تاسیس خانه فناور در ساختار جدید سازمان حفاظت محیط زیست مورد توجه ویژه قرار دارد و این سازمان می خواهد با ایجاد خانه های فن آور با کمک شرکت های دانش بنیان، مراکز علمی محیط زیست را برای دانشجویان و فعالان حوزه محیط زیست ایجاد کند تا ایده ها و فناوری های خود در راستای حفاظت از محیط زیست را اجرایی کنند. 

او می‌گوید : امروزه در حوزه محیط زیست نمیتوان خیلی سنتی عمل کرد و با توجه به تنوع و انواع مختلف تولیدات و آلاینده هایی که جامعه را احاطه و تهدید می کند ، باید به سمتی حرکت کنیم که در راستای هر کدام از این آلاینده ها، فناوری های نوینی داشته باشیم و بتوانیم این فناوری ها را در چرخه اقتصادی استان ، منطقه و حتی بین المللی وارد کنیم .

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان ادامه داد : ما به دنبال این هستیم که با نظارت پارک علم و فناوری استان و مشارکت دانشگاهها ، خانه فناور را ایجاد و در راستای کمک به ایجاد چرخه اقتصادی با پشتوانه دانش و فناوری و رفع تهدیدهای موجود برای سلامت شهروندان اقدام کنیم.

میر شکار گفت : باید برای هر کدام از مشکلات زیست محیطی به کمک جوانان از فناوری ها استفاده کنیم و جوانان ، ایده ها و تولیداتشان را به صنعت معرفی کرده و برای این فناوری ها چرخه اقتصادی ایجاد کنیم.

 یحیی میرزایی عضو هیئت‌علمی دانشگاه شهید چمران اهواز و رئیس پارک علم و فناوری خوزستان گفت : ایجاد و شکل گیری خانه فناور نشان دهنده عزم سازمان حفاظت محیط زیست برای بهره برداری از فرصت های دانش و فناوری استان است .

وی گفت : پارک علم و فناوری استان آمادگی دارد تا در ایجاد خانه فناور همکاری لازم را داشته باشد و تمام ظرفیت های خود را بکار گیرد تا ایجاد این خانه فن آور در استان به اهداف خود برسد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.