سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عدالت آموزشی و  عدالت تربیتی دغدغه اصلی رئیس جمهور بود

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: آقاب رئیسی تمام مسائل را بررسی کرده و به دنبال حل مشکلات، راه حل و ایده ارائه می‌کرد.

احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکزغیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: رئیس جمهور در راستای فرمایش حضرت آقا معتقد بودند که نظام تعلیم و تربیت بسیار مهم است و برای داشتن ایران قوی باید به آموزش کشور توجه کنیم.

وی با بیان اینکه رئیسی ایران قوی را در سایه تعلیم و تربیت می‌دانست؛ افزود: در دو و نیم سال گذشته بارها و بارها در جلسات مختلف وجود معلمان را پر اهمیت دانسته و بر تعلیم، تربیت و پرورش دانش‌آموزان تاکید می‌کردند.

وی با بیان این که رئیس جمهور در شورای آموزش و پرورش، شورای معاونین آموزش و پرورش و دیگر جلسات وزارت آموزش پرورش حضور پیدا می‌کردند؛ تصریح کرد: عدالت آموزشی و  عدالت تربیتی از دغدغه‌های اساسی رئیس جمهور در مجموعه آموزش و پرورش بود.
 

محمود زاده با بیان اینکه نوسازی مدارس در مناطق محروم و تأسیس مدارس استعدادهای درخشان در مناطق دور از دغدغه‌های دیگر رئیسی بود؛ گفت: ایشان معتقد بود که ایران قوی در پهنه تعلیم و تربیت قوی اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه رئیسی  در راستای فرمایش رهبر معظم انقلاب تعلیم و تربیت را مهم دانسته و آموزش انسانی را در اولویت قرار می‌داد؛ اظهار کرد: رئیسی تداوم و پیشرفت انقلاب اسلامی را توسط نیروی انسانی در آموزش پرورش می‌دانست و بر این امر که حافظان کشور و انقلاب در مدارس تربیت می‌شوند تاکید داشت.

او ادامه داد: رئیس جمهور در مکتب شهید بهشتی بزرگ شده بود و حامی محرومان بود.

او گفت: ما مسئولین وزارت آموزش و پرورش با خون این شهید عهد می‌بندیم؛ ان شاءالله تا پای جان در خدمت دانش آموزان و معلمین آموزش و پرورش هستیم تا تربیت خوب در آموزش و پرورش شکل بپذیرد.

 محمود زاده با اشاره به اینکه رئیسی تمام مسائل مدارس غیر دولتی و آموزش و پپرورش همچون موضوع کتاب، موضوع نیروی انسانی، موضوع دانش آموز، موضوع سخت‌افزار، مشکلات دانش آموزان و معلمان را بررسی می‌کرد؛ گفت: رئیسی تمام مسائل را بررسی کرده و به دنبال حل مشکلات، راه حل و ایده ارائه می‌کرد و بر انجام راه حل‌ها برای رفع مشکلات تاکید و نظارت می‌کرد.

رئیس سازمان مدارس و مراکزغیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش  در خصوص یکی از خاطرات خود با رئیس جمهور گفت: ما زمانی که میخواستیم یک قانون برای جلوگیری از آسیب‌های مختلف برای معلمان و دانش آموزان غیر انتفاعی تصویب کنیم آئین نامه را به مجمع تشخیص مصلحت نظام فرستادیم در این هنگام رئیسی تمام مشکلات و راه حل‌ها را بررسی کرد و اگر ایده‌ای داشتند به ما اعلام می‌کردند تا موسسین، معلمان و دانش آموزان از هر گزندی دور بمانند. 

وی در پایان گفت: امیدوارم که ادامه دهنده این مسیر در مجموعه آموزش و پرورش باشیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۳۶ ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
ولی در دوران زمامداری، کوچکترین کاری برای جمع کردن بساط صدها بنگاه آمادگی کنکور که نقش زیادی در گسترش نگرانی و استرس، بی عدالتی آموزشی، کار کاذب و تورم هستند، نکردندـ در حالیکه می شد با یکپارچه کردن انها در سیستم آموزش و پرورش، این گرفتاریها را کاهش داد.
ناشناس
۰۹:۱۵ ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
صدرصد