سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر اقتصاد طالبان شهادت سید ابراهیم رئیسی را تسلیت گفت

وزیر اقتصاد طالبان می گفت دولت آقای رئیسی در برقراری روابط گسترده اقتصادی و تجاری با افغانستان موفق بوده است.

عبداللطیف نظری، معین مسلکی وزارت اقتصاد ضمن عرض تسلیت به مردم ایران، گفت: دولت آقای رئیسی یکی از موفق‌ترین دولت‌ها در برقراری روابط گسترده اقتصادی و تجاری با افغانستان بود، چون سیاست خارجی دولت کنونی ایران روابط گسترده اقتصادی و تجاری با افغانستان بوده است.

به گفته وی، سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران‌ در دوران دولت آقای رییسی مبتنی بر حسن همجواری و گسترش مناسبات با همسایگان بود.

وی افزود: بنابراین با توجه به اینکه افغانستان و ایران مشترکات فراوانی فرهنگی، تاریخی و تمدنی دارند و همچنین دارای منافع مشترک اقتصادی و تجاری در این منطقه هستند در این دوره روابط دو کشور روز به روز گسترش و تقویت پیدا کرد.

معین مسلکی وزارت اقتصاد افزود: دو موضوع مهم یعنی موضوع بندر چابهار و همچنین خط آهن خواف-هرات در گسترش مناسبات اقتصادی و تجاری بین دو کشور نقش بسیار مهم و اساسی ایفا کرد.

وی گفت: در حال حاضر این مناسبات رو به جلو و گسترش است. بنابراین در دوره دولت آقای رئیسی ما هم از نظر اقتصادی و تجاری و هم از نظر ترانزیتی شاهد گسترش مناسبات و همکاری‌های همه جانبه بین دو کشور بودیم که تأمين کننده منافع ملی هر دو کشور بود.

پیش از این نیز دیگر مقامات طالبان و حکومت پیشین این کشور شهادت سید ابراهیم رئیسی را به ملت ایران تسلیت گفته‌اند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.