سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همه برای خروج استان سمنان از سیاهچال جمعیتی وظیفه دارند

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی گفت: سمنان جزو سه استان دارای بحران جمعیت است و برای خروج از وضعیت سیاهچال جمعیتی همه وظایفی دارند.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی خطیب این‌هفته نماز جمعه سمنان با اشاره به دیدار رهبر انقلاب با اعضای مجمع جهانی علی بن‌موسی الرضا گفت: باید برکات امام رضا (ع) به دنیا و جهانیان نشان داده شود و اگر بناست تا انسان به معرفت الهی برسد باید جنبه معنوی، سیاسی اجتماعی و سبک زندگی ائمه معصومین در جامعه برای عموم مردم بیان شود.

وی با اشاره به نامگذاری ۳۰ اردیبهشت روز جمعیت افزود: سونامی سالمندی کشور را تهدید میکند و استان سمنان جزء ۳ استان کم جمعیت کشور است و باید مردم و مسئولین در این‌خصوص اهتمام لازم را داشته باشند.

خطیب جمعه سمنان ادامه داد: میانگین‌ناباروری در ایران ۳ برابر‌ میانگین کشور های دیگه است واستکبار و دشمنان این نظام نقشه های بسیاری در این‌خصوص برای ملت ایران کشیده است.

حجت الاسلام و المسلمین مطیعی با تاکید بر ازدواج آسان و تربیت فرزند صالح در جامعه گفت: سال گذشته ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار زن‌نابارور داشتیم و همه وظیفه داریم در توطئه استکبار و نقشه های دشمن که سونامی کمبود جمعیت است ، راهکارهای لازم را رعایت کنیم.

امام جمعه سمنان به تصویب لایحه تعطیلی شنبه‌ها از سوی مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و ادامه داد :تعطیلی شنبه ها توسط مجلس پس از ارسال لایحه توسط دولت کار قانونی است و پس از تایید شورای نگهبان ، عملیاتی خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین مطیعی در پایان با اشاره هفته کتاب و کتابخوانی هم گفت: با توجه به اینکه سمنان به عنوان پایتخت کتاب در ایران معرفی شده باید فرهنگ‌کتابخوانی در جامعه افزایش یابد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.