سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طی سال گذشته ثبت شد؛

تامین مالی ۱۰ هزار میلیارد تومانی از بستر اوراق سلف موازی استاندارد بورس کالا

مدیر صندوق‌های کالا بورس کالا گفت: سال گذشته حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان تامین مالی برای تولیدکنندگانی همچون صنعت خودرو، سنگ آهنگ، فولاد انجام شد.

رحمان آراسته، مدیر بازار مشتقه و صندوق‌های کالایی بورس کالا در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اوراق سلف موازی استاندارد از سال ۹۳ در حال انجام و معامله است و سال گذشته حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان تامین مالی برای تولیدکنندگانی همچون صنعت خودرو، سنگ آهنگ، فولاد و... انجام شد و این روند ادامه‌دار خواهد بود.

این مقام‌مسئول در ادامه اظهار کرد: هدف‌گذاری بورس کالا تامین مالی ۳۰ هزار میلیارد تومانی از این بستر برای امسال است سال گذشته بزرگترین تامین مالی یکجا را در تاریخ بورس کالا با تامین ۳ همتی برای سنگ آهن انجام دادیم و امسال برنامه داریم این مسیر را گستره‌تر کنیم.

آراسته همچنین بیان کرد: مورد دیگر این که اوراق خرید دین کالایی هم در دستور کار داریم که دستورالعمل‌های آن مصوب شده و قابلیت انجام دارد این نیز یک شکل تامین مالی است. در کل بورس کالا برنامه ریزی گسترده‌ای جهت کمک به بخش سرمایه در گردش و تامین مالی تولیدکنندگان کشور برای امسال دارد.

خبرنگار: کیمیا قلی پور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.