سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پایان جشنواره کتابخوانی رضوی استان سمنان

دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی استان سمنان با معرفی ۱۷۴ برگزیده به پایان رسید.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان گفت : این جشنواره که از سری برنامه‌های بیستمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا است که ۲۵ هزار و ۸۰۰ نفر در بخش‌های شعر، قصه گویی، پادکست، هنر‌های تجسمی و دیجیتال ، دست سازه ، داستان کوتاه بصورت فردی ، گروهی و خانوادگی در بخش‌های کودکان، نوجوانان وجوانان و بزرگسالان شرکت کردند.

طاهریان افزود: عناوین و موضوع این جشنواره هم امام رضا و امام حسن عسگری علیهم السلام بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گفت: این جشنواره با هدف ترویج فرهنگ رضوی و گسترش فرهنگ کتاب خوانی ، شناسایی و معرفی کتاب‌های فاخر مربوط به فرهنگ و سیره اهل بیت (ع) و بخش ویژه امام حسن عسگری (ع) ۲۵ بهمن سال ۱۴۰۱ شروع به فعالیت کرد و امروز در مراسم اختتامیه از منتخبین استانی و ملی قدردانی شد.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان در این مراسم گفت: با توجه به اینکه سمنان بعنوان پایتخت کتاب ایران معرفی شده ضروری است متولیان و دست اندرکاران در این حوزه در زمینه تریج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بکوشند.

 وی افزود: والدین و مراکز آموزشی نقش بسزایی در ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین دانش آموزان دارند و آموزش و پروش دراین حوزه نقش بسزایی دارد.

استاندار سمنان هم اظهار امیدواری کرد: کسب عنوان «پایتخت کتاب ایران» برای سمنان موجب ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و توجه بیش از پیش خانواده‌ها و وجود کتاب در سبد خانوار شود.

سید محمدرضا هاشمی گفت: معرفی سمنان به عنوان «پایتخت کتاب ایران» فرصتی برای تقویت نهضت کتاب‌خوانی و اعتلای فرهنگی در استان است.

در این مراسم همچنین از کتاب سید محمود نوشته اسماعیل حاجعلیان رونمایی شد.

این کتاب شرح حال و زندگینامه عالم فقید سید محود حسینی هاشمی شاهرودی رئیس سابق قوه قضاییه است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.