سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرسایش خاک با آتش زدن کاه و کلش

رئیس اداره حفاظت محیط زیست رامشیر گفت: آتش زدن کاه و کلش در اراضی کشاورزی فرسایش خاک را به همراه دارد.

مجتبی عبادیان رئیس اداره حفاظت محیط زیست رامشیر گفت: نظر به فرارسیدن فصل برداشت محصولات کشاورزی ، درسطح شهرستان و ضرورت پیشگیری از آتش زدن کاه وکلش ، کارگاه آموزشی آشنایی با تاثیرات مخرب زیست محیطی ناشی از آتش زدن کاه و کلش با حضور ریش سفیدان و کشاورزان در محل جهاد کشاورزی رامشیر برگزار گردید. 

او می‌گوید: از ظرفیت ریش سفیدان ، شیوخ و بزرگان جهت فرهنگ سازی و جلوگیری از آتش زدن کاه و کلش استفاده و تمامی جوانب این عمل که مصداق بارز تهدید علیه بهداشت عمومی می باشد و روش های جمع آوری و بهره برداری از بقایای محصولات کشاورزی آموزش داده شد . 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست رامشیر ادامه داد: آلودگی های محیط زیست و بروز بیماری های تنفسی به خصوص برای کودکان و سالمندان و عموم مردم ، تخریب زیستگاه حیات وحش و تخریب چرخه حیات منطقه ، فرسایش خاک از مهمترین عوارض جبران ناپذیر سوزاندن کاه کلش در مزارع است.

 عبادیان ضمن اشاره به اینکه طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی و ماده ۲۰ قانون هوای پاک ، آتش زدن کاه و کلش جرم بوده از همه کشاورزان خواستار رعایت تمامی موارد زیست محیطی و جلوگیری از آتش زدن کاه و کلش شده و در صورت مشاهده هر گونه آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی ، اداره حفاظت محیط زیست شهرستان در راستای ایفای وظیفه قانونی خود متخلفین را به مراجع قضایی معرفی خواهد نمود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.