سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازدید هیئت وزارت کشاورزی عراق از باغ هاوسردخانه‌های سیب مراغه

هیئت ورزات جهاد کشاورزی عراق از زیرساخت‌های بخش کشاورزی از جمله باغ‌ها و سردخانه‌ها و واحد‌های بسته بندی سیب درمراغه بازدید کردند.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: این بازدید به منظور ایجاد بازار هدف برای سیب مازاد مراغه و محصولات کشاورزی استان در کشور عراق برنامه ریزی شده است.

جعفر وند افزود: نزدیکی شهر مراغه به کشور عراق بهترین مزیت و ظرفیت برای گسترش ارتباطات اقتصادی دوطرف برای صادرات سیب این شهرستان است.

وی اضافه کرد: باغداران مراغه باداشتن یک سوم باغ‌های سیب استان بیشترین محصول سیب آذربایجان شرقی را تولید می‌کنند.

 وی افزود: سالانه در این شهرستان ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تن سیب با کیفیت تولید می‌شود که بخش زیادی از آن به دیگر استان‌های کشور و خارج صادر می‌شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان گفت: باغداران مراغه‌ای دانش وتجربه بالایی در تولید سیب دارند و زیرساخت‌های نگهداری، بسته بندی و صادرات این محصول دراین شهرستان فراهم است.

شهرستان مراغه ۲۴ هزار هکتار باغ دارد که از این میزان حدود ۱۵ هزار هکتار به باغ‌های سیب اختصاص دارد و سالانه در این شهرستان حدود ۴۰۰ هزار تن میوه تولید می‌شود.

در این شهرستان همچنین برای نگهداری سیب ۵۴ واحد سردخانه به ظرفیت ۱۶۰ هزار تن و ۲ واحد سورتینگ و بسته بندی مکانیزه سیب فعال است.

برچسب ها: صادارت ، سیب ، کشاورزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.