فریبرز نیاستی گفت: بیمه سلامت هیچ تماس تلفنی و پیامکی با مردم برای برقراری پوشش بیمه درمانی و یا ارائه خدمات بیمهای ندارد. مردم باید مراقب کلاهبرداری با عناوینی از قبیل «صدور کارت هوشمند بیمه سلامت» باشند.
او گفت: تقاضای وجه در قبال انجام هر نوع خدمت بیمهای از جمله صدور یا تمدید کارت بیمه سلامت، مصادیقی از این نوع است.
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: تمامی خدمات بیمهای این اداره کل در استان از طریق ادارات بیمه سلامت در مرکز استان و شهرستانها و دفاتر پیشخوان طرف قرارداد با اداره کل بیمه سلامت در سراسر استان و همچنین خدمات الکترونیکی غیرحضوری سازمان از طریق سامانه شهروندی بیمه سلامت به نشانی https://csp.ihio.gov.ir انجام میگیرد.
نیاستی گفت: هرگز برای ارائه خدمات بیمهای تماس تلفنی با افراد برقرار نمیشود و هرگونه اطلاع رسانی از طریق وبگاه رسمی اداره کل بیمه سلامت استان به نشانی https://hm.ihio.gov.ir و یا از طریق انتشار خبر و اطلاعیه در رسانه ملی و رسانههای جمعی معتبر و ارسال پیامک با سر شماره ۱۶۶۶ انجام میشود و مردم در صورت مشاهده تخلف، میتوانند موارد را به سامانه تلفنی ۱۶۶۶ اطلاع دهند.
او گفت: سازمان بیمه سلامت ایران در راستای صیانت از حقوق بیمه شدگان اقدام به ایجاد پل ارتباطی از طریق پیام رسان بله با شماره ۰۹۱۰۸۷۷۱۶۶۶ و نشانی اینترنتی bazresi.bimehsalamat@ihio.gov.ir نیز نموده است که هم استانیها از این طریق هم میتوانند موارد را اطلاعرسانی و شکایت خود را مطرح کنند.