محسن شریعتی مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد گفت: هزار و ۷۱۷ اتوبوسهای مشهد معادل ۵۵ درصد شامل ۹۹۷ دستگاه اتوبوس سازمانی، ۳۱ دستگاه میدلباس سازمانی، ۴۰۵ دستگاه مینی بوس خصوصی و ۲۸۴ اتوبوس خصوصی میانگین عمرشان بین ۷ تا ۱۰ سال است.
او افزود: هم اکنون ۱۶۷ خط اتوبوسرانی در مشهد فعال است که متوسط زمان انتظار مسافران در ایستگاههای اتوبوس پنج دقیقه است.
مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد با بیان اینکه این سازمان دارای سه هزار و ۶۹۷ ایستگاه و ۱۸ پایانه متمرکز و ۱۷ پایانه حاشیهای (خطی) است، ادامه داد: اتوبوسرانی مشهد دارای ۲۹ باجه فروش و شارژ من کارت و ۲۰۰ پایانه دستگاههای خودکار شارژ من کارت و ۷۲۸ باب فروشگاه عامل شارژ من کارت در سطح شهر مشهد است.
شریعتی بیان کرد: به طور متوسط روزانه یک میلیون و ۶ هزار و ۵۱۷ مسافر از ناوگان سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد استفاده میکنند.
او تصریح کرد: خرید ناوگان کف کوتاه مجهز به رمپ ویلچر و کمربند ایمنی ویلچر، توسعه کمی و کیفی زیرساختها شامل پایانهها توقفگاهها و تعمیرگاه، احداث و توسعه مسیرهای ویژه اتوبوس و خطوط تندرو بی. آر. تی، بازسازی ناوگان فرسوده، رفع نقص دودزایی ناوگان، تجهیز ناوگان به کپسول اطفای حریق و سرویس دهی ویژه دانشآموزی، کنترل خشم و استرس امداد و نجات و پیشگیری از تصادفات ویژه راهبران ناوگان، برگزاری دورههای روانشناختی برای راهبران پرخطر، تجلیل از اتوبوس رانان نمونه فاقد تصادف و آموزش فرهنگ شهروندی از اقدامات سازمان اتوبوسرانی در راستای ایمنی به شمار میرود.
مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد با اشاره به مشکلات و چالشهایی که سازمان اتوبوسرانی با آن مواجه است، تاکید کرد: پارک و اشغال ایستگاههای اتوبوس توسط سایر خودروها، فرسودگی ناوگان و محدودیت در تامین ناوگان اتوبوسرانی، کیفیت پایین و هزینه بالای قطعات و لوازم یدکی ناوگان اتوبوسرانی، فقدان شبکه معابر مناسب برای سرویس دهی ناوگان در حاشیه شهر مشهد، عدم ایجاد محدودیت در معابر شهری ویژه خودروهای شخصی و نبود اولویت برای تردد ناوگان حمل و نقل عمومی در معابر و تقاطعها از دیگر چالشهای سازمان اتوبوسرانی مشهد به شمار میرود.