سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۰۰ تن نخاله ساختمانی در حاشیه جاده‌ای مهاباد جمع‌آوری شد

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست مهاباد گفت: ۲۰۰ تن نخاله ساختمانی محور‌های مواصلاتی و حاشیه جاده‌ای این شهرستان با کمک عوامل راهداری جمع‌آوری شد و به مکان مناسب انتقال یافته است.

سلیمان رمضانی رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست مهاباد گفت: افزایش بی‌رویه انباشت نخاله‌های ساختمانی در حاشیه شهر بویژه در کنار مسیر‌های ارتباطی منجر به تخریب محیط‌زیست و خطراتی‌ایمنی شده بود، که طرح جمع‌آوری آنها و ساماندهی نحوه انباشت آن در دستور کار قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در قالب طرح جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی بیش از ۷۰ کیلومتر از مسیر‌های مهاباد به شهرستان‌های میاندوآب، ارومیه و بوکان و حاشیه شهر و پیرامون سد از نخاله ساختمانی پاک‌سازی و جمع‌آوری شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست مهاباد بیان کرد: هم اکنون مکان ویژه دفع نخاله‌های ساختمانی مشخص و سایت قدیمی پسماند و زباله سیدآباد به مدت یکسال برای تخلیه این زباله‌ها در نظر گرفته شده است.

سلیمانی با بیان اینکه طرح جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی با کمک راهداری و شهرداری ادامه دارد، افزود: با افراد متخلف که اقدام به تخلیه غیرقانونی نخاله‌های ساختمانی در حاشیه جاده و سطح شهر می‌کنند، برخورد قانونی اقدام خواهد شد.

این طرح با توجه به ضرورت پیشگیری از آلودگی و تخریب محیط‌زیست، حفظ سیمای محیط‌طبیعی و شرایط بوم شناختی رودخانه‌ها همچنین حفظ و پاک‌سازی سواحل اجرا می‌شود و ضرورت دارد بستر‌های لازم برای بهره‌مندی مسافران و گردشگران از ظرفیت‌های موجود و برخورداری از محیط‌زیستی پاک و سالم در سال جدید فراهم شود.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.