سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل آغاز شد

اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها امروز در محل سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی با حضور شرکت‌کنندگان ملی و بین‌المللی آغاز شد.

معاون استاندار اردبیل در ابتدای این کنفرانس گفت: موزه‌ها نقش مهمی را در حفظ، معرفی و بازتعریف هویت ملی دارند و کنفرانس موزه‌ها می‌تواند نتایج موثری را در راستای تقویت این نهاد داشته باشد.

کاظم دبیر افزود: خودآگاهی، هویت بخشی و هویت‌شناسی یکی از الزامات جامعه ما است که امروزه متاسفانه بسیاری از کشورهای درحال توسعه از این موارد به دور هستند و موزه‌ها یکی از بنیان‌های حفظ و معرفی هویت ما به نسل‌های آینده هستند.

او گفت: جای خوشحالی دارد که اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در استان اردبیل برگزار می‌شود و امیدوارم که شاهد نقش پررنگ‌تر موزه‌ها در حفظ هویت استان و کشور باشیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل نیز در این کنفرانس گفت: موزه‌داری در ایران و به ویژه در اردبیل تاریخی طولانی دارد و اولین موزه کشور را می‌توان به دوره صفویه و تالار چینی خانه مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی مربوط دانست.

حسن محمدی ادیب افزود: با این پشتوانه برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل فرصتی مغتنم برای بازیابی جایگاه اصلی موزه‌ها و توجه بیشتر به این نهادها است.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.