سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسعه بیش از ۲۰۰۰هکتاری کمربند سبز تهران در سال جاری

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از توسعه بیش از ۲۰۰۰ هکتاری کمربند سبز شهر تهران در سال جاری خبر داد.

حسین نظری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در آیین افتتاح و بهره برداری از ۲۷ پروژه شهری منطقه ۲ که در قالب یکصد و هفدهمین پویش امید و افتخار برگزار شد، گفت: یکصد و هفدهمین پویش امید و افتخار، نشان از عددی از موضوع خدمت و زحمت و تلاش دارد که این خدمات اگر کنار هم قرار نمی‌گرفتند اثرات نامطلوب آن را در شهر می‌دیدیم. این پویش‌ها نشان می‌دهد تلاش‌ها در حال انجام است و در آینده با برنامه ریزی دقیق تر، تلاش بیشتر ادامه پیدا می‌کند.

وی افزود: حفظ فضای سبز با توجه به کمبود آب، در حل مشکل آلودگی هوا بسیار حائز اهمیت است. استفاده از پساب و استفاده از آب‌های زیرسطحی و آبیاری مکانیزه در برنامه کاری ما بوده است. در این دوره کارمحوری در شورا و مدیریت شهری موج می‌زند و کادرسازی انجام شده، این کارمحوری را بیمه می‌کند. در بحث کمربند سبز از ۴۸ هزار هکتار کمربند سبز عبور کردیم و در سال ۱۴۰۳ از ۵۰ هزار هکتار که در برنامه بود عبور خواهیم کرد. در آبیاری آن نیز از آبیاری مکانیزه و زیرسطحی استفاده خواهیم کرد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران ادامه داد: در بحث باغات از ۱۱۲ هکتار در بحث توسعه باغات عبور کردیم. علاوه بر این، طرح جامع فضای سبز را به شورا ارائه خواهیم کرد و طرح جامع پسماند نیز سال گذشته ابلاغ شده بود.

نظری در حاشیه این برنامه نیز در جمع خبرنگاران گفت: در بحث نوسازی ناوگان پسماند، ۱۴ پیمانکار به صورت منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای داریم که شرایط احراز و تأیید آن‌ها تجهیز و خرید ماشین آلات بود که اکثر آن‌ها خرید‌ها را انجام دادند که این مساله در حال تکمیل است.

وی درباره آماده سازی بوستان‌ها برای استفاده شهروندان توضیح داد: طبق روال سال‌های گذشته تمهیدات لازم انجام می‌شود و در بحث روشنایی سال قبل تعمیراتی انجام شده و امسال نیز دستورالعمل‌ها در خصوص روشنایی و مسائل ایمنی و سایر خدمات به نحو لازم و شایسته ابلاغ خواهد شد.

نظری در پاسخ به پرسشی درباره بحث احداث هتل در بوستان‌ها نیز بیان کرد: مصوبه‌ای از شورای اسلامی داریم که ۵ هتل در بحث گردشگری و بوم گردی در برخی از بوستان‌ها ساخته شود، این موضوع در حال حاضر در مرحله مطالعه است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران ادامه داد: امسال نیز بوستان‌های مادر و کودک ایجاد می‌شوند و تملک باغات در محلات کمتر برخوردار را نیز داریم، در بحث کمربند سبز بیش از۲۰۰۰ هکتار را امسال اضافه خواهیم کرد و به این ترتیب از ۵۰ هزار هکتار پیش بینی شده عبور می‌کنیم.

وی تأکید کرد: از سال ۹۹ تا ۱۴۰۲ حدود ۵۳ بازار میوه و تره بار به شهر تهران اضافه شده و امسال ۱۰ بازار در منطقه ۲ اضافه می‌شود و در سایر مناطق نیز این مساله دنبال می‌شود.

منبع: ایسنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.