سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برنامه ریزی برای ساخت ستاد عتبات عالیات استان همدان

نماینده ولی فقیه در استان همدان، یکی از مهمترین اقدامات فرهنگی را، ساماندهی ایستگاه‌های صلواتی و معرفی حرکت بسیجی و همدلی مردم در آیین‌های مذهبی دانست.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی در نشست هماهنگی ستاد عتبات عالیات استان همدان گفت: کمک گرفتن از شهرداری و اداره اوقاف و امور خیریه در برنامه‌های فرهنگی، برپایی ایستگاه‌های صلواتی اربعین حسینی و جمع آوری کمک‌ها برای بازسازی عتبات را باید داشته باشیم.

استاندار همدان هم گفت: برای مکان ستاد عتبات به طور موقت از فضا‌های حج و زیارت و یا دیگر دستگاه‌ها استفاده کنیم و زمینی از سوی اوقاف و امورخیریه با توجه به نیاز این ستاد و نیات واقفان اختصاص داده شود و ساختمان این ستاد ساخته شود.

علیرضا قاسمی فرزاد صدور مجوز برای ایستگاه‌های صلواتی را خواستار شد و گفت: باید عملکرد گروه‌های جهادی و مردمی را ساماندهی و از هزینه‌های تکراری و اتلاف وقت هم جلوگیری کنیم.

او همچنین گفت: در بحث فرهنگ سازی در مسائل مذهبی باید از مجموعه فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران هم کمک بگیریم.

سردار مجیدی، فرمانده سپاه انصارالحسین استان همدان هم گفت: هر چه کار مردمی‌تر باشد، موثرتر است و زدن بیش از ۱۰۰ ایستگاه صلواتی در مراسم راهپیمایی اربعین نشانه همکاری مردم و تلاش برای میزبانی زائران است.

سیدرضا موسوی، رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان هم گفت: برای مکان ستاد عتبات نیازمند حمایت دستگاه‌های اجرایی هستیم و در تلاشیم فعالیت‌های مراسم اربعین را مانند سال‌های پیش با ساماندهی و برنامه ریزی انجام دهیم.

برچسب ها: ستاد عتبات ، زیرساخت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.