سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معدوم شدن حدود ۱۶ تُن فرآورده خام دامی در اصفهان

مدیرکل دامپزشکی اصفهان گفت: حدود ۱۶ تُن فرآورده خام دامی در اصفهان معدوم شد.

مدیرکل دامپزشکی اصفهان گفت: ۱۵ هزار و ۸۷۰ کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی غیربهداشتی و ناسالم، از سطح مراکز عرضه استان ضبط و پیش از ورود به چرخه مصرف از دسترس خارج و معدوم شد.

دکتر سیدرضا موسوی افزود: هشت هزار و ۸۲۹ بازدید از مراکز تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی در راستای اجرای «طرح ملی تشدید نظارت‌های بهداشتی نوروزی و ماه رمضان» از نوزدهم اسفند سال ۱۴۰۲ تا ۲۲ فروردین سالجاری توسط ۶۸ گروه ثابت و سیار دامپزشکی در استان انجام شد.

او ادامه داد: در قالب این طرح، کشتارگاه‌های دام و طیور، سردخانه‌های نگهداری فراورده‌های دامی، مراکز عرضه، مراکز طبخ غذا، هتل‌ها و خودرو‌های حمل فراورده‌های دامی توسط ۹۰ نفر از ناظران بهداشتی دامپزشکی مورد بازرسی و نظارت قرار گرفتند.

مدیرکل دامپزشکی اصفهان اظهار داشت: ۱۳۲ هزار و ۷۴۰ کیلوگرم لاشه غیربهداشتی دام و طیور شامل ۱۱۰ هزار و ۸۵ کیلوگرم لاشه طیور و ۲۲ هزار و ۶۵۵ کیلوگرم لاشه انواع دام در قالب طرح مزبور، از کشتارگاه‌های دام و طیور استان ضبط و از دسترس خارج شد.

او با اشاره به کشف و ضبط ۷۶ هزار و ۵۰ کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی ناسالم از سطح مراکز عرضه در استان اضافه کرد: کارشناسان دامپزشکی استان در این مدت بر روند کشتار هفت میلیون و ۳۲ هزار و ۹۱۴ قطعه طیور و ۱۶۶ هزار و ۸۷۱ راس دام سبک و سنگین نظارت بهداشتی و شرعی کردند.

موسوی از شهروندان خواست تا فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در مراکز، مراتب را با سامانه پاسخگویی سراسری دامپزشکی به شماره ۱۵۱۲ اطلاع دهند.


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.