سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره برداری مرحله نخست راه آهن رشت - بندر کاسپین به زودی

استاندار گیلان از تکمیل مرحله نخست راه‌آهن رشت - بندرکاسپین خبر داد.

اسدالله عباسی در حاشیه بازدید از روند ساخت راه‌آهن رشت - بندرکاسپین گفت: با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده، مرحله نخست راه‌آهن رشت - بندرکاسپین آماده بهره‌برداری است و‌مرحله دوم آن که شامل افزایش ظرفیت بارگیری و تعداد واگن ها است نیز به زودی تکمیل خواهد شد.
استاندار گیلان امروزدر بازدید از روند ساخت راه‌آهن رشت- بندرکاسپین مسیر منطقه آزاد انزلی تا ایستگاه پیربازار را با  استفاده از واگن «درزین» طی و در این مسیر با مسئولان متولی و کارشناسان این طرح گفت و گو کرد.

 

 استاندارگیلان همچنین پس از بازدید این پروژه مهم ملی در جمع خبرنگاران حضور یافت .

دکتر اسدالله عباسی با بیان اینکه دولت سیزدهم  به تعهدات خود در حوزه‌های مختلف از جمله عمرانی و زیرساختی عمل می‌کند، گفت : وعده داده بودیم که پروژه هشت کیلومتر آزادراه منجیل - رودبار و راه‌آهن رشت-بندرکاسپین را قبل از پایان سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری برسانیم که خوشبختانه آزادراه منجیل- رودبار هفته آخر اسفند زیر بار ترافیک رفت.
وی با اشاره به تکمیل مرحله نخست راه‌آهن رشت - بندرکاسپین افزود:مرحله نخست این راه‌آهن آماده بهره‌برداریست و‌مرحله دوم شامل افزایش ظرفیت بارگیری و تعداد واگن است که به زودی تکمیل می‌شود.
 دکترعباسی با اشاره به سفر رییس جمهور به گیلان در آینده نزدیک گفت: تمامی مراحل ساخت راه‌آهن رشت - بندرکاسپین از جمله مسائل ایمنی، امنیت ریل‌ها و واگن‌ها راستی آزمایی شده و آماده بهره‌برداری است.
وی تصریح کرد: این طرح مهم که نقش بسزایی در توسعه گیلان و تبادلات تجاری ایران اسلامی دارد در سفر دکتر رئیسی رئیس جمهور به گیلان افتتاح خواهد شد.
 استاندار با بیان اینکه هدف بعدی دولت سیزدهم افتتاح راه‌آهن رشت - آستارا است، تصریح کرد: در اجرای پروژه راه آهن رشت - آستارا بسیار در افزایش ترانزیت کالا به کشورهای حاشیه خزر، عضو اتحادیه جهانی شانگهای و اوراسیا کمک می‌کند از این رو دولت در تلاش است این طرح با کمترین خسارت به اراضی کشاورزی و عرصه‌های در اختیار مردم انجام شود.
پروژه راه آهن رشت - کاسپین - انزلی به عنوان بخشی از طرح راه آهن قزوین - رشت و آخرین قسمت از کریدور جنوب به شمال است که در تجارت کشور، منطقه خاورمیانه، آسیای میانه و اوراسیا تحولی بزرگی ایجاد می کند.
عملیات اجرایی پروژه راه آهن رشت- کاسپین در سال ۹۸ آغاز شد؛ اجرای این پروژه علاوه بر اهمیت در حمل و نقل داخلی، بار و مسافر استان از نظر ایجاد یک کریدور ریلی جدید برای صادرات و واردات و نیز ترانزیت کالا از مناطق شمالی کشور به خلیج فارس، آب‌های آزاد بین‌المللی و دیگر کشورهای همسایه ایران نیز بسیار مهم است.

برچسب ها: راه آهن ، کاسپین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
هدی
۱۴:۴۰ ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
راه آهن رشت آستارا سود ده نیست فقط هزینه است باید ترانزیت مرکب دریا وخشک ازطریق بنادر دریای خزر رشدکافی کنید راه آهن سرخس و اینجه برون کمک باید بکند و راه آهن ارمنستان مطالعه شود