سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهردار خاش:

شهروندان از تردد در حاشیه رودخانه مهران اجتناب کنند

 شهردار خاش   گفت: باتوجه به بارش‌های تند و رگباری به وقوع پیوسته و سیلاب احتمال طغیان در رودخانه های بالادستی وجود دارد بنابراین شهروندان از نزدیکی و تردد در حاشیه رودخانه مهران خودداری کنند.

مهدی شهنوازی گفت: با توجه به اینکه در روستاهای عباس آباد و اکبرآباد و بالاتر از پلیس راه و ارتفاعات همجوار بارش‌های تند و رگباری به وقوع پیوسته و سیلاب در رودخانه‌های بالادستی مهران جاری بوده و احتمال طغیان این رودخانه وجود دارد بنابراین شهروندان از نزدیکی و تردد در حاشیه رودخانه مهران خودداری کنند.

وی  اظهارکرد: هواشناسی هشدارهای لازم را صادر کرده و ستاد مدیریت بحران در شهرداری خاش تشکیل شده و هم اکنون تیم‌های شهرداری در حالت آماده باش قرار دارند.

وی افزود: از امروز تا آخر هفته از شهروندان انتظار داریم از خروج بدون دلیل از منازل و نیز تردد در حاشیه رودخانه ها خودداری کنند.

بخشدار مرکزی خاش نیز گفت: به منظور پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی و وارد شدن خسارات به زیرساخت های آب، برق، مخابرات، راه و اراضی کشاورزی و باغات ضرورت دارد ارگان‌های عضو ستاد مدیریت بحران نسبت به استقرار ماشین آلات سنگین مانند لودر، بولدوزر و گریدر در مناطق پرخطر اقدام کنند و اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در روستاهای پایین دست منطقه کوه سفید، شورک، درمحمد آباد، بوتگان، موتور سلحشور، دشت رباط، قادرآباد، موتور جمهوری دوربن، موتور انوشیروان، ریگ آباد و چهزار نسبت به ترمیم سیل بندهای حفاظتی و دهانه ورودی پل مسیرهای ارتباطی فرعی و اصلی اقدام کنند.

عیدمحمد قلندرزهی افزود: شهرداری نسبت به استحکام سازی بندهای خاکی و کانال‌های هدایت آب و ایجاد مسیرهای انحرافی با هدف پیشگیری از وارد آمدن خسارات به روستاهای ناصری، بیت آباد و میرزاباد و همت آباد اقدام کند.

وی ادامه داد: ترمیم آب نماهای مسیرهای فرعی و تخریب شده ناشی از بارش‌های اسفندماه سال گذشته در مناطق چاشهی، حبیب آباد، الله آباد مولوی، کارواندر به سرتلاپ، سنگان، کولکوه، خوشاب و گرز در کنار تسطیح و موج تراشی و رگلاژ مسیرهای چاهسالار، گیدبست، دشت رباط، تلگزب به کروجی به منظور امدادرسانی احتمالی باید مورد توجه اداره راهداری باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.