سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت بیش از ۳۱۰ هزار تخلف با دوربین در راه‌های استان اصفهان

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: در ایام نوروز بیش از ۳۱۰ هزار ثبت تخلف با دوربین در محور‌های مواصلاتی استان ثبت شده است.

مهران زینلیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان در نشست شورای ترافیک و ایمنی راه‌های استان گفت: باتوجه به گزارشی که در نوروز امسال دستگاه‌های مختلف مسئول از جمله اداره پلیس و سازمات راهداری ارائه کردند، آمار فوتی‌ها در سفر‌های نوروزی افزایش یافته بود.

مهران زینلیان با اشاره به اینکه در مجموع تردد‌ها در طرح نوروزی سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته افزود:در پیک دوم سفر‌های نوروزی شاهد کاهش آمار فوتی و تصادفات استان بودیم.

او با اشاره به اینکه در تصادفات نیز بی توجهی توجه به جلو و خواب‌آلودگی از اصلی‌ترین دلایل انسانی تصادفات شناسایی شده گفت: در تحلیل تصادفات، افزایش میانگین سرعت از ۸۸ کیلومتر بر ساعت به بیش از ۹۲ کیلومتر بر ساعت اعلام شده که دلیل آن خلوتی جاده‌های بین شهری و عبور رانندگان از سرعت ایمن است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به مصوبات نشست در راستای کاهش آمار تصادفات و تلفات رانندگی، گفت:لازم است آمایش و پایش تابلو‌های جاده‌ای در دستور کار قرار می‌گیرد، زیرا باید هشدار‌های بیشتری در مسیر و محور‌های استان انجام شود.

او خاطرنشان کرد: ۲۰ ایستگاه امنیت سلامت قبل از آغاز سال ۱۴۰۳ مصوب داشتیم که تعداد این ایستگاه‌ها به ۴۱ ایستگاه افزایش یافت.

زینلیان در خصوص علل تصادفات رانندگی، اظهار کرد: برای تصادفات دلایل متعددی عنوان می‌شود، که بخشی از آن خطای انسانی، بخش دیگر ایمنی خودرو‌ها و مسائل و مشکلات جاده‌ها است.

او افزود: بر اساس گزارش منابع رسمی و تخصصی، بیش از ۷۰ درصد تصادفات به دلیل خطای انسانی است که در این حوزه نیازمند فرهنگ‌سازی مؤثر در جامعه هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان تصریح کرد: البته خرابی برخی جاده ها نیز از دلایل دیگر تصادفات است که در این خصوص لازم به ترمیم و اصلاح جاده‌ها موضوعی نیست که بتوان از طریق دستگاه‌های اجرایی استانی و یا بخش خصوصی آن را به سرانجام رساند این موضوعات خدمات عمومی و دولتی محسوب می‌شوند و نیازمند تأمین اعتبارات سطح ملی هستند.

وی ادامه داد: بعنوان مثال در آزادراه کاشان _ اصفهان بایستی با تأمین عوارض ترمیم و اصلاح آزادراه اتفاق بیفتد که عوارض این آزادراه در چندسال گذشته افزایش مناسب و کاربردی نداشته است.

منبع: ایرنا

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.