سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست محمدي زاده از مجلس:

مجلس براي يكساله كردن معاينه فني خودروها اقدام كند

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن تاکید بر یکساله بودن معاینه فنی خودروها گفت: از نمایندگان مجلس انتظار می رود که بر اهمیت این موضوع صحه گذاشته و نسبت به تصمیم خود مبنی بر معاینه فنی 5 ساله خودروها تجدید نظر کنند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمدجواد محمدي زاده اظهارداشت: پیشنهاد مشخص سازمان حفاظت محیط زیست با توجه به اهمیت و تاثیر معاینه فنی در سلامت خودروها و کاهش ورود آلاینده ها به هوا این است که معاینه فنی خودروهای نو پس از 2 سال از تاریخ تولید اجباری شود و پس از دو سال کما فی السابق انجام معاینه فنی به صورت سالیانه انجام پذیرد.
وی با اشاره به درخواست دولت از فراکسیون محیط زیست و کمیسیون تخصصی مجلس مبنی بر تقلیل زمان معاینه فنی خودروها، خاطر نشان کرد: خوشبختانه اخیرا این موضوع در کمیسیون بهداشت مجلس مورد بررسی قرار گرفته و به نظر می رسد دیدگاه نمایندگان این کمیسیون مساعد است لذا امیدواریم دیگر نمایندگان هم در صحن مجلس بر این مهم صحه گذاشته و با نظر مساعد هر چه زودتر تصمیم گیری کنند.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به علت اصرار دولت در این خصوص افزود: فاصله زمانی زیاد برای معاینه فنی خودروها افزایش آلایندگی ها را به دنبال خواهد داشت لذا دولت در راستای مبارزه با آلودگی هوا خصوصا در کلان شهرها بر اصلاح این مصوبه تاکید دارد.

/ع2
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.