سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هواشناسی زنجان هشدار سطح نارنجی صادر کرد

اداره کل هواشناسی استان با توجه به تقویت سامانه بارشی، تشدید بارش‌ها به ویژه طی امروز/چهارشنبه/ هشدار سطح نارنجی برای استان صادر کرد.

مرتضی قدیمی، کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: زمان این هشدار جوی از پیش از ظهر امروز چهارشنبه/ تا اواخر وقت پنج شنبه هفته جاری اعلام شده است.

وی  افزود: با تقویت این سامانه رگبار قابل ملاحظه باران و رعد و برق، احتمال بارش تگرگ، وزش لحظه‌ای باد به نسبت شدید در استان وجود دارد.

وی اظهار داشت: هشدار نارنجی هواشناسی، شهر‌های زنجان، طارم، ابهر، خدابنده، خرمدره، سلطانیه و ماهنشان را در بر می‌گیرد.

این کارشناس اظهار داشت: آبگرفتگی و لغزندگی معابر، اختلال در تردد، جاری شدن رواناب، سیلابی شدن و طغیان رودخانه‌ها و مسیل ها، صاعقه، کاهش دید افقی، احتمال ریزش سنگ در نواحی کوهستانی، خسارت به تاسیسات شهری و روستایی، داربست‌ها و بنر‌ها آثار مخاطرات این سامانه جوی است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط جوی اعلام شده از شهروندان درخواست می‌شود در این مدت از تردد و توقف در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل ها، پاک سازی دهانه پل‌ها و لایروبی کانال‌ها و آب رودها، فعالیت‌های کوهنوردی و همچنین از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع خودداری کنند.

بر اساس اعلام هواشناسی، هشدار زرد به آگاهی و اقدام برای احتمال وجود خسارت یا خسارت نقطه ای، هشدار نارنجی اقدام ضروری برای جلوگیری از احتمال خسارت گسترده و هشدار قرمز به اقدام فوری و همه جانبه جهت مقابله با احتمال خسارت گسترده اطلاق می‌شود.

برچسب ها: هواشناسی ، بارش تگرگ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.