سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کسری بودجه سنگین رژیم صهیونیستی به دلیل جنگ غزه

برآورد‌ها نشان می‌دهد جنگ غزه باعث شده کسری بودجه رژیم صهیونیستی به معادل ۶.۲ درصد از تولید ناخالص داخلی این رژیم برسد.

جنگ غزه بزرگترین کابوس رژیم صهیونیستی پس از جنگ ۱۹۶۷ با اعراب محسوب می‌شود. حمله هفتم اکتبر حماس، علاوه بر تلفات سنگینی که به صهیونیست‌ها وارد ساخت، باعث اسارت ۲۵۰ تن شد که این امر در نهایت باعث ورود ارتش رژیم صهیونیستی به باتلاق غزه شد. اکنون اسراییل از تمامی جنبه‌ها بزرگترین متضرر این جنگ محسوب می‌شود. 

به گزارش الجزیره، جدیدترین گزارشات مالی درباره اقتصاد اسراییل نشان می‌دهد میزان کسری بودجه این رژیم به ۱۵ میلیارد شِکل معادل ۴ میلیارد دلار رسیده است. این میزان کسری بودجه برای دولت نتانیاهو برابر است با ۶.۲ درصد از تولید ناخالص داخلی اسراییل که رقم بسیار بالایی محسوب می‌شود. 

وزارت اقتصاد رژیم صهیونیستی با اعلام این آمار، افزود: «دولت اکنون هزینه‌های سنگینی در جنگ غزه انجام داده است. روند کسری بودجه تا انتهای سال جاری میلادی صعودی خواهد بود به طوری که ما در ماه ژانویه شاهد کسری بودجه‌ای معادل ۴.۸ درصد، در ماه فوریه ۵.۶ درصد، و در ماه مارس (ماه میلادی گذشته) شاهد کسری بودجه‌ای معادل ۶.۲ درصد تولید ناخالص داخلی بودیم.»

از زمان آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر، اسراییل روزانه صد‌ها میلیون دلار در این جنگ هزینه می‌کند. براساس اعلام بانک مرکزی رژیم صهیونیستی، برآورد می‌شود هزینه جنگ غزه تا سال ۲۰۲۵ به ۵۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار بالغ شود. 

هزینه‌های جنگ صهیونیست‌ها در حالی کمر این رژیم را خم کرده است که آمریکا علاوه بر کمک‌های تسلیحاتی سالانه ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلاری به این رژیم، تقریبا از شروع جنگ تمامی تسلیحات مورد نیاز اسراییل برای نسل کشی در غزه را تامین کرده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۸:۲۸ ۲۰ فروردين ۱۴۰۳
کسری بودجه سنگین رژیم صهیونیستی به دلیل جنگ غزه/ جنایتکاران جبران می کنند.