سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشت محصولات زراعی طرح جهش تولید از دیمزار‌های استان قزوین

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از کشت محصولات زراعی طرح جهش تولید در سطح ۱۱۵ هزار و ۴۹۴ هکتار از دیمزار‌های استان خبر داد.

علی راه انجام معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: براساس برنامه ابلاغی برای سال زراعی جاری۱۲۰ هزار هکتار تعیین که تاکنون ۱۱۵ هزار و ۴۹۴ هکتار سطح زیر کشت محقق شده است.

وی اظهار داشت: در این طرح ۱۰ محصول زراعی گندم، جو، نخود، عدس، گیاهان علوفه ای، گیاهان روغنی و گیاهان دارویی به زیرکشت رفته که تاکنون ۱۰۱ هزار و ۳۹۵ هکتار گندم، ۷ هزار و ۷۰۱ هکتار جو، ۲۸۵ هکتار کاملینا، ۳۰۹ هکتار علوفه دیم، ۱۵۰۰ هکتار نخود، ۲۵۰۰ هکتار عدس و هزار و ۸۰۰ هکتار گیاهان دارویی کشت شده است.

راه انجام بیان کرد: این طرح در۶ شهرستان و ۳۹۴ روستای استان در حال اجراست و سه هزار و ۶۸۲ نفر از کشاورزان طرف قرارداد تولید در طرح جهش تولید در دیمزار‌ها هستند.

وی اضافه کرد: تاکنون سطح بیمه محصولات زراعی دیم در این طرح به ۶۹ هزار و ۵۰۰ هکتار رسیده است.

راه انجام یادآور شد: تاکنون ۱۰۵ کشاورز برای اخذ تسهیلات کم بهره برای خرید ادوات کشاورزی دیم به بانک ملی معرفی شدند که ۹ نفر موفق به دریافت ادوات شده اند و مابقی در دست اقدام است.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: تاکنون ۱۵۶ برنامه آموزشی ترویجی برای کشاورزان برگزار شده است که ۴ هزار و ۲۳ نفر روز در این برنامه‌ها حضور داشتند و هشت هزار و ۷۵۹ نفر روز نیز از آموزش‌های انفرادی بهره‌مند شدند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.