سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی

مدیرکل کتابخانه‌های‌عمومی آذربایجان‌غربی با اشاره به ۲۳ مصوبه با اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال در سفر‌های شهرستانی مسئولان استان برای توسعه کتابخانه‌ها گفت: این طرح‌ها در ۱۲ شهر اجرایی می‌شود.

خدیجه معصومی مدیرکل کتابخانه‌های‌عمومی آذربایجان‌غربی در حاشیه جلسه بررسی و جمع‌بندی روند اجرایی طرح‌های مصوب سفر‌های شهرستانی مسئولان استان در حوزه کتابخانه‌های عمومی گفت: این شهرستان‌ها شامل ارومیه، میاندوآب، تکاب، بوکان، ماکو، اشنویه، سردشت، خوی، مهاباد، پلدشت، شوط و چایپاره هستند.

وی اضافه کرد: با اجرایی‌شدن این مصوبات حدود ۸ هزار مترمربع به فضای کتابخانه‌ای در استان اضافه می‌شود که منجر به ارتقای سرانه فضای کتابخانه‌های‌عمومی در آذربایجان‌غربی خواهد شد.

معصومی ادامه داد: با اقدامات انجام شده و همکاری فرمانداری‌ها، شهرداری ها، راه و شهرسازی و سایر ارگان‌های دست‌اندرکار، از مجموع ۱۶ طرح احداثی، مطالعات و روند اجرایی ۸ طرح توسط دستگاه مجری آغاز شده و در صورت تخصیص کامل اعتبار، به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل کتابخانه‌های‌عمومی آذربایجان‌غربی با قدردانی از معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برای تخصیص اعتبار ۵۰ میلیارد ریالی برای بازسازی کتابخانه ابن سینای سردشت، افزود: برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام علامه‌دهخدای میاندوآب با پیشرفت ۹۵ درصدی و نالوس سردشت با پیشرفت ۴۰ درصدی نیازمند تخصیص کامل اعتبار هستیم.

معصومی همچنین با تاکید بر لزوم توجه به ابنیه فرهنگی خواستار تخصیص اعتبار مناسب برای تخریب و بازسازی ساختمان قدیمی کتابخانه علامه‌طباطبایی ارومیه شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.