سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهدای‌خون بانوان در آذربایجان‌غربی ۱۳.۵ درصد افزایش یافت

مسئول دفتر برنامه‌ریزی جذب و حفظ اهداکنندگان انتقال‌خون آذربایجان‌غربی گفت: پارسال ۲ هزار و ۳۲۸ نفر از بانوان این استان خون اهدا کردند که ۱۳.۵ درصد بیشتر از سال ۱۴۰۱ بود.

سحر ذکیانی مسئول دفتر برنامه‌ریزی جذب و حفظ اهداکنندگان انتقال‌خون آذربایجان‌غربی گفت: اهداکنندگان خون در استان از ۲ هزار و ۵۰ نفر در سال ۱۴۰۱ به ۲ هزار و ۳۲۸ نفر در سال ۱۴۰۲ رسید.

وی با اشاره به استقبال جوانان در اهدای‌خون به نیازمندان اضافه کرد: پارسال، ۵ هزار و ۶۹۹ نفر از جوانان زیر ۲۵ سال در آذربایجان‌غربی خون اهدا کردند.

وی ادامه داد: پارسال شاهد افزایش مشارکت ۳۲.۱۳ درصدی جوانان نسبت به سال ۱۴۰۱ بودیم.

مسئول دفتر برنامه‌ریزی جذب و حفظ اهداکنندگان انتقال‌خون آذربایجان‌غربی با تاکید بر وضعیت مطلوب بانک خون در استان اظهار کرد: میزان مراجعه و اهدای خون مردم خیّر استان موجب شده وضعیتی مطلوبی در بانک خون داشته باشیم.

ذکیانی با اشاره به اینکه نیاز به خون یک موضوع روزانه و متداول است، افزود: با توجه به پایین بودن عمر فرآورده‌های خونی در صورت کاهش اهدای خون از سوی شهروندان جان بیماران پیوندی، تالاسمی، سرطانی، آسیب دیدگان تصادفات، بیماران هموفیلی، مادران باردار و نوزادان با زردی و بسیاری دیگر از بیماران که به خون و مشتقات آن نیازمند هستند، به خطر می‌افتد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.