سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازدید ۵۵۴ هزار و ۵۲۲ نفر از بنا‌های تاریخی استان کرمانشاه

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه با اشاره به بازدید ۵۵۴ هزار و ۵۲۲ نفر از بنا‌های تاریخی استان، گفت : بیشترین بازدید‌ها از پنج بنای تاریخی طاق‌بستان، بیستون، معبد آناهیتا و همچنین تکیه معاون‌الملک و تکیه بیگلربیگی بوده است.

داریوش فرمانی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه گفت : مسئله گردشگری فراسازمانی است.

وی ادامه داد: بحث زیرساخت‌های گردشگری تنها موضوع مربوط به میراث فرهنگی نیست بلکه تمامی دستگاه‌ها به‌خصوص خدمات‌رسان در این حوزه مسئولیت دارند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه با اشاره به تعامل بسیار خوب با سایر دستگاه‌ها، گفت: برای توسعه گردشگری داخلی و خارجی باید زیرساخت‌های همچون راه، فضا‌های شهری، خدمات تکمیلی و... توسعه یابد. وی عدم وجود پارکینگ در سطح شهر‌ها به خصوص در نزدیکی جاذبه‌های تاریخی را به‌عنوان یکی از معضلات در زمینه گردشگری استان بیان کرد و گفت: وضعیت تابلو‌های معرفی جاذبه‌های گردشگری در سطح شهر هم مناسب نیست.

فرمانی گفت: از روز ۲۴ اسفندماه که خدمات‌دهی به مسافران نوروزی در سطح استان آغاز شد تا پایان روز دوازدهم فروردین‌ماه در مجموع ۲ میلیون و ۴ هزار و ۹۷۵ نفر از جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه بازدید کرده‌اند.

وی با اشاره به بازدید ۵۵۴ هزار و ۵۲۲ نفر از بنا‌های تاریخی استان، تصریح کرد: بیشترین بازدید‌ها با ۱۵۸ هزار و ۹۲۶ نفر از پنج بنای تاریخی طاق‌بستان، بیستون، معبد آناهیتا و تکیه معاون‌الملک و تکیه بیگلربیگی بوده است.

فرمانی بیشترین آمار بازدید از بنا‌های تاریخی استان را مربوط به طاق‌بستان با ۹۸هزار و ۳ نفر عنوان کرد و افزود: مجموعه جهانی بیستون با ۴۱ هزار و ۳۰۸ نفر، تکیه معاون‌الملک با ۷ هزار و ۶۸۹ نفر، تکیه بیگلربیگی با ۶ هزار و ۹۸۸ نفر و معبد آناهیتا کنگاور با ۴ هزار و ۹۳۸ نفر بیشترین آمار بازدید نوروزی را داشتند.

وی با اشاره به بیش از ۳۰ هزار مورد بازدید نظارتی در سطح استان، گفت: در حوزه گردشگری ۱۵۹ تذکر به تأسیسات گردشگری و پذیرایی، ۲۹ اخطار و سه پلمب هم داشتیم .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.