سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه بافق مطرح کرد؛

گوش شنوای مسئولان لازمه آرامش شهر

حجت‌الاسلام حسینی گفت: اگر مسئولان پای حرف مردم بنشینند و پاسخ دهند، آرامش در جامعه حاکم می‌شود.

حجت‌الاسلام حسینی امام جمعه بافق در دیدار نوروزی با اصحاب رسانه شهرستان گفت: اگر مسئولان به درد دل مردم گوش دهند تا فشار درونی مردم تخلیه شود، علاوه بر اینکه نوعی امید آفرینی است، آرامش نیز بر مردم و جامعه حاکم می‌شود.

او افزود: اصحاب رسانه چند وظیفه را باید متقبل شوند که یکی از آنها تقویت آگاهی مردم است و آن هم آگاهی دادن اطلاعات صحیح نه اطلاعاتی که از روی حدس و گمان است. 

حسینی بیان کرد: مورد دوم رسانه‌ای کردن مسائلی است که مربوط به مردم است چراکه رسانه‌ای کردن مسائل مرتبط با مسئولین درست نیست و باید اگر موردی وجود دارد با خود آنها درمیان گذاشت. 

او گفت: یکی دیگر از وظایف رسانه‌ای‌ها، تقویت بعد همدلی و همفکری است و رسانه‌ها باید مردم را همدل و مسئولین را همفکر کنند تا وحدت شکل بگیرد. 

امام جمعه بافق ادامه داد: شناسایی آسیب‌های اجتماعی شهر، آگاهی دادن به مسئولین، ارائه طرح برای ریشه کن کردن آنها و دغدغه برای پیشرفت شهر، از وظایف دیگر اصحاب رسانه است. 

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوالات خبرنگاران بیان داشت: ۱۸ طرح فرهنگی در سامانه شورای سیاست گذاری ائمه جمعه برای حیطه‌های مختلف از جمله حوزه جوانان و نوجوانان، اقتصادی، بانوان و... ثبت کرده‌ایم که به مرور زمان اجرایی می‌شود. 


او تصریح کرد: محور کار‌های فرهنگی شهر امام جمعه است و باید هرگونه کار فرهنگی با مشورت امام جمعه انجام شود و در غیر این صورت، بی احترامی به امام جمعه بی احترامی به مردم شهر تلقی می‌شود. 


امام جمعه بافق گفت: گردشگری باید رونق بگیرد چراکه یک صنعت پاک است، اما لازمه آن یک نظارت قوی است. 

او افزود: دغدغه فرهنگ شهر را داریم و نمی‌خواهیم و نباید فرهنگ شهر تحت الشعاع گردشگری قرار بگیرد؛ در عین حالی که برای گردشگری و رونق آن نیز دغدغه داریم. 

حسینی بیان کرد: امام جمعه در عزل و نصب‌ها به صورت مستقیم هیچ دخالتی ندارد و نباید دخالت داشته باشد؛ همانگونه که نمایندگان مجلس نباید دخالت داشته باشد. 

او ادامه داد: در این حوزه پیشنهاد و مشورت می‌دهیم چراکه به صرف پیشنهاد که مانعی ندارد.

امام جمعه بافق خاطرنشان کرد: دولت وظیفه خودش را دارد و این عزل و نصب‌ها در اختیار آن است و دستگاه رهبری هم وظیفه خودش را دارد و وظیفه‌اش نظارت است. 

او گفت: نمایشگاه دائمی برای تولیدات خانگی بانوان باید از فرمانداری، شهرداری و اصناف پیگیری شود تا یک نمایشگاه فصلی دایر کنند. 

حسینی با اشاره به نبود یک مرکز تخصصی مشاوره در بافق گفت: باید مرکزی با مشاورین در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و... در بافق راه اندازی شود تا همه نیاز‌های مشاوره‌ای شهروندان در همین شهرستان برطرف شود و مجبور به رفتن به مرکز استان نشوند. 


خبرنگاران در این دیدار، سوالاتی درباره وضعیت خانه مطبوعات، بهداشت و درمان شهرستان، مسائل مختلف فرهنگی و. از امام جمعه بافق جویا شدند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.