سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تظاهرات اردنی‌ها برای نهمین شب متوالی مقابل سفارت تل‌آویو

هزاران شهروند اردنی برای اعلام همبستگی با غزه در نزدیکی سفارت رژیم صهیونیستی تظاهرات کرده و با نیرو‌های امنیتی اردن درگیر شدند.

هزاران اردنی برای نهمین روز متوالی در یک تظاهرات همبستگی با نوار غزه در نزدیکی سفارت رژیم صهیونیستی شرکت کردند. تظاهرکنندگان شعار می‌دادند: مردم عادی سازی نمی‌خواهند، «لا اله الا الله، شهید حبیب خداست، با جان ما و خون ما، فدای تو‌ای غزه و ما سازش نمی‌کنیم و تسلیم نمی‌شویم.

براساس گزارش آناتولی، در همین حال نیرو‌های امنیتی از تظاهرات کودکان و افراد زیر هجده سال در مجاورت سفارت رژیم صهیونیستی جلوگیری کردند که این اقدام کودکان را به تظاهرات و سر دادن شعار برای مقاومت فلسطین برانگیخت و آن‌ها گفتند: حماس زمین را می‌لرزاند.

شایان ذکر است که رویداد‌های روز‌های گذشته بدون درگیری بین تظاهرکنندگان و پلیس نبود، بخصوص که آن‌ها سعی داشتند محل برگزاری مراسم خود را تغییر داده و از آنجا به سمت سفارت رژیم صهیونیستی حرکت کنند.

روز یکشنبه، ریاست امنیت عمومی اعلام کرد که تظاهرات طی شامگاه شنبه شاهد تلاش برای حمله، خرابکاری، توهین به پرسنل امنیتی و همچنین مسدود کردن جاده‌ها بود. اما در عین حال، او تاکید کرد که  به کار حرفه‌ای خود در حفظ امنیت و آرامش جامعه و توانمندسازی شهروندان برای بیان نظرات خود مطابق با قوانین ادامه خواهد داد.  

در همین حال منابع آگاه اعلام کردند که روز یکشنبه، نیرو‌های امنیتی اردن تظاهرات و راهپیمایی‌ها را در حومه ربیعه (حومه شهر امان پایتخت اردن) که سفارت رژیم صهیونیستی در آن مستقر است، به زور متفرق کردند و ده‌ها مرد و فعالان زن را دستگیر کردند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.