سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار هواشناسی برای تشدید بارش ها طی دو روز آینده

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی از صدور هشدار هواشناسی برای تشدید بارش ها در نواحی مختلف کشور طی دو روز آینده خبر داد.

صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران از صدور هشدار هواشناسی  برای فعالیت سامانه بارشی طی سه شنبه و چهارشنبه ۱۴ و ۱۵ فروردین ماه خبر داد و گفت: در این مدت بارش باران، رعدوبرق، در ارتفاعات و نواحی سردسیر برف، وزش باد شدید، برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد تگرگ، در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها همراه با مه را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: شمال استان‌های فارس و خراسان رضوی و جنوب غرب کرمان، مرکزی، همدان، غرب و جنوب اصفهان، جنوب یزد، نیمه غربی کرمان، شمال فارس، ارتفاعات البرز در استانهای البرز، تهران و مازندران در این دو روز درگیر بارش باران خواهند بود.

او گفت: احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن روان آب، مه، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال و محصولات کشاورزی  وجود دارد.

ضیائیان اظهارکرد: احتیاط در سفرهای برون شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه می شود.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: هواشناسی ، وزش باد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۹:۵۲ ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
جناب ضیائیان من الان شمال تهران در ارتفاعات هستم دریغ از یک قطره باران ! کم دروغ بگو
ناشناس
۱۴:۵۸ ۱۴ فروردين ۱۴۰۳
کلا دروغه