سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزارت بهداشت غزه:

افراد تنها در صورتی که بیمار یا مجروح هستند به بیمارستان مراجعه کنند

وزارت بهداشت غزه خواستار اولویت بخشی به بیماران و مجروحان در ارائه خدمات در بیمارستان‌های این باریکه شد.

تخریب بیمارستان‌های غزه از سوی رژیم صهیونیستی به حدی است که اکنون تنها ۱۰ بیمارستان در این باریکه و آن هم به صورت محدود در حال ارائه خدمات به مردم هستند. این در حالی است که ادامه محاصره این باریکه از سوی اسراییل باعث کاهش اقلام ضروری بهداشتی از جمله دارو و تجهیزات پزشکی در این بیمارستان‌ها شده است. 

به گزارش الجزیره، وزارت بهداشت غزه امروز (دوشنبه) با توجه به کمبود‌های موجود در این باریکه، با صدور بیانیه‌ای از مردم خواست تنها زمانی به بیمارستان‌ها رجوع کنند که بیمار یا مجروح شده اند. 

در این بیانیه آمده است: این مسئله از شما مردم غزه پنهان نیست که زیرساخت‌های بهداشت و درمان به طور مستقیم هدف حملات رژیم صهیونیستی قرار گرفته که همین امر باعث فلج شدن روند خدمت رسانی به مردم شده است. 

این بیانیه می‌افزاید: درد و رنج بیماران در بیمارستان‌های غزه با توجه به پناه گرفتن هزاران آواره فلسطینی در این بیمارستان‌ها تشدید شده است. این مسئله باعث پر شدن ظرفیت تخت‌های بیمارستانی و نیز افزایش خطر گسترش بیماری‌های عفونی شده است. 

وزارت بهداشت غزه تاکید دارد: اکنون ما از تمامی مردم می‌خواهیم که بیمارستان‌ها را خالی کرده و اولویت را به بیماران و مجروحان جنگی بدهند تا کادر درمانی بتواند خدمات بهداشتی را برای درمان این افراد به کار گیرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.