پیش از این و در دو گزارش قبل دربارهٔ «محسن مجتهدزاده» معروف به «شیخ قمی» برایتان گفتهایم (لینک قسمتهای قبل را در انتهای گزارش ببینید). فعالیتهای تبلیغی او در آمریکای لاتین و قدرت اقناع او در موضوع حجاب را هم تا حدودی برایتان تشریح کردیم. در این قسمت به ادامهٔ بحث میپردازیم.
این ماجرا انتها ندارد...
در قسمت قبل گفتیم عدهای در داخل یا خارج از ایران با شعارهای فمینیستی «بدن من، انتخاب من»، «تاپلس» و... زنان را گام به گام به سمت آسیب بیشتر میکشانند.
«محسن مجتهدزاده» در تحلیل ماجرای «دختران خیابان انقلاب» به ماجرای «تاپلس» (Topless) و اعتراض زنان غربی به اینکه چرا برهنه کردن بالاتنه برای برای زنان جرم است و برای مردان نه، اشاره میکند و میگوید «زنان غربی در نهضتهایی، بالاتنهشان را برهنه میکردند و لباسشان را سر چوب میزدند. مصی علینژاد این نهضت را برای ایران بومیسازی کرد و به دختران گفت روسریشان را سر چوب بزنند. «نیلوفر فولادی» که به عنوان «دختر خیابان انقلاب» تصویرش در حالی که روسری بر سر چوب زده بود منتشر شد، وقتی به هلند رفت به نهضت «تاپلس» پیوست و بالاتنهاش را برهنه کرد.». این همان فتح سنگر به سنگر است و انتها ندارد.
زورگویی و تحقیر را فراموش کنید
شیخ قمی معتقد است وقتی خطایی وجود دارد، اگر با منطق اصلاحش کنیم خانمها همراهی میکنند. در ادبیاتمان نباید از واژگان تحقیرآمیز استفاده کنیم. نباید انتخاب و حق آزادی زن را نادیده بگیریم. با دیکته کردن و تحکم نمیشود کسی را قانع کرد. زورگویی و به جای او تصمیم گرفتن، دقیقاً نقطهٔ پسزدن است. جملهٔ «خانم! موهایت را بپوشان، وگرنه باعث تحریک مردان میشوی و میروی جهنم!» باعث هدایت نمیشود. جواب میدهند «به من چه! نگاه نکنند!». پس اینکه تحقیرشان کنیم یا به عنوان کالای جنسی تعبیرشان کنیم، آسیب گفتمانی ما در حوزهٔ حجاب و عفاف است.
گفتمان ارزش دادن به بانوان را دریابید
بیان تفاوت ورود به رابطه در اسلام و غرب، مصداق بسیار خوبی از نشان دادن ارزش زن است و بر زنان غربی بسیار اثرگذار است: «دخترم، شما بسیار ارزشمند و فوقالعاده زیبا هستی. خداوند از تو فقط یک دانه آفریده. با این اوصاف، پسر به صورت متعهدانه با شما وارد رابطه شود یا غیرمتعهدانه؟ آیا فقط با شما در ارتباط باشد یا با ۱۰ نفر دیگر هم باشد؟». پاسخ تمام خانمها روشن است «متعهدانه و فقط با من».
حالا برایش توضیح میدهیم تفکر و منطقِ «من هر کار بخواهم میکنم و هر طور بخواهم میپوشم» با این نوع رابطه جور نیست. چون در مقابل پسر هم همین حرف را میزند و به دنبال چشمچرانی و روابط متعدد میرود. منطقی نیست که زنان هر طور بخواهند بپوشند و هر کار میخواهند بکنند، بعد به مردان بگوییم نگاه نکنند. اسلام در یک راهکار منطقی میگوید خانمها پوشش محترمانه و عفیفانه داشته باشند، آقایان هم نگاهشان را کنترل کنند.
بعد از استدلالهایی که از قسمت قبل تا اینجا ذکر شد، مجتهدزاده گل بحث را برای اقناع مخاطب مطرح میکند. «خانم! به خاطر خودت و آیندهات، خودت را بپوشان. چون تو لیاقت یک رابطهٔ متعهدانه و سالم را داری. خودت را دستکم نگیر. دیدن موی زیبای شما ارزشمند است و لیاقت میخواهد. اگر قبول داری پس آن را بهصورت عمومی ارائه نمیدهی. لبخند زیبای شما رایگان نیست که مفت به نامحرم بدهی.».
عوارض بیارزش کردن زن را ملموس کنید
در کنار گفتمان ارزش دادن به بانوان، عوارض بیارزش کردن زن باید برای مخاطب ملموسسازی شود. او باید بداند ماجرا از کشف حجاب وارد آزادی رابطه میشود. بعد تعهد و عشق از بین میرود. بعد در این پروژهٔ گام به گام، آزادی شراب مطرح میشود که بعد از اتفاقات سال ۱۴۰۰ در ایران دقیقاً همین اتفاق افتاد. قربانی آزادی شراب در هر جامعهای قطعاً بانوان هستند. چون در حالت مستی به آنها تجاوز میشود و مشکلات بعدی از جمله بیماریهای مقاربتی، بارداریهای ناخواسته، سقط جنین و عوارض روحی و جسمی آن، نگهداری از کودکی که پدری ندارد و... همه بر دوش خانمها خواهد بود. در نتیجهٔ چنین فشارهایی آمار خودکشی زنان در غرب بسیار بالاست؛ حتی میان افراد معروف و محبوبی مثل مرلین مونروی.
مجتهدزاده با توضیح این سلسلهاتفاقات میگوید: «بعد از بیان این واقعیتها خانمهای مخاطب را دعوت میکنیم تا خودشان بر اساس عقل و منطق انتخاب کنند. درست است که به دستگاه نظارتی نیاز داریم. اما اقناع درونی است که انگیزهها را فعال و انشاءالله مشکل حجاب را در جامعه ریشهکن میکند. وقتی برای این اقناع دست ما پر است، چرا باید کوتاهی کنیم؟».
شیطان را به زندگیتان راه ندهید
مفهومی وجود دارد به نام «ولایت شیطان». دل فقط با یاد خدا آرام میشود. اما شیطان تمام وجود فرد را پر از ترس میکند. شیخ قمی مثال میزند «اگر روسریات را برداشتی و مورد نگاهها و طمعهای شیطانی قرار گرفتی، آرامش کسب نمیکنی. دچار وسوسههای جنونآمیز میشوی. نگاههای حرام زندگیات را بیبرکت میکند. تو را چشم میزنند. چشمزخم یک مفهوم علمی و واقعی است. کسی که جلوههای مادی خود را نمایش بدهد، دچار چشمزخم میشود. چون آدمهای گناهکار نگاهت میکنند که بیشترین چشمزخم را میزنند. وقتی خانمی خودش را آرایش میکند یا با هوش مصنوعی عکسهای خاصی برای خودش میسازد، نگاهها و تصورات حرامی که در موردش میشود، به او آسیب میزند و زندگیاش را متلاشی میکند. مثلاً مدلها و بلاگرهای اینستاگرامی در واقعیت اصلاً خوشبخت نیستند و زندگیهای پرآسیبی دارند. چون شیطان وارد زندگیشان شده است. خودتان را در معرض این آسیبهای وحشتناک قرار ندهید.».
ضمن اینکه شیطان انسان را دچار حرص و سیریناپذیری میکند. در حالی که تلاش زیاد و قناعت باعث خوشبختی میشود. قناعت ثروتی است که تمام نمیشود.
حرص مدام به انسان وعدهٔ فقر میدهد. بعد از آن انسان را به فحشا میاندازد. فرد مدام در گامهای گناه پیش میرود تا در نهایت هلاک میشود.
حجتالاسلام مجتهدزاده با افزودن این نکته میگوید: «وقتی آن نگاه منطقی و این نگاه مذهبی را برای افراد توضیح میدهیم، میپذیرند.».
منبع: فارس
کلی سوالامو جوابشو گرفتم
عادت دارید انچه را که دوست دارید و قبول دارید دیگران هم دنباله رو بی چون و چرای شماها باشند !