سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رفع مشکل چندین منطقه حادثه خیز در جاده‌های کشور

وزیر راه و شهرسازی گفت: ۷۲۵ نقطه حادثه خیز در جاده‌های کشور رفع مشکل شد و حل مشکل بقیه مناطق پرخطر هم در دست اقدام است.

وزیر راه و شهرسازی در نشست بررسی عملکرد دستگاه خدمت رسان گیلان در حوزه سفر‌های نوروز که در محل پلیس راه امامزاده هاشم برگزار شد، گفت: ۸ میلیون و ۶۶۶ هزار نفر از هموطنان نوروز امسال از طریق حمل و نقل عمومی، ناوگان هوایی و جاده‌ای سفر کردند.

مهرداد بذرپاش با بیان اینکه ۷۲۵ نقطه حادثه خیز در جاده‌های کشور رفع مشکل شد، افزود: دولت در تلاش است امسال با عزم جهادی، مشکل دیگر مناطق حادثه خیز در جاده‌های کشور را برطرف کند.


وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حدود ۴۲۶ میلیون تردد جاده‌ای در تعطیلات نوروز در کشور انجام شد، گفت: همچنین در ایام تعطیلات، یک میلیون و ۴۰۰ هزار خودرو به گیلان وارد شد و این استان پس از مازندران رتبه دوم را در خصوص ورود خودرو‌ها در این ایام به خود اختصاص داد. 

بذرپاش با اشاره به افتتاح آزادراه منجیل - رودبار در روز‌های پایانی سال گذشته و کاهش بار ترافیکی در این منطقه، افزود: مسافرانی که در تعطیلات به ویژه ایام نوروز در این مسیر تردد می‌کردند، شاهد ترافیک سنگینی بودند و ساعت‌ها در این مسیر معطل می‌ماندند، اما با افتتاح این آزادراه، این مشکل برطرف شد.

سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور کشور هم در این نشست با اشاره به اینکه پرترددترین شهر‌های نوروز امسال مربوط به استان‌های خراسان رضوی، گیلان، مازندران، فارس و اصفهان بود ، گفت: نوروز امسال، به علت هشدار سطح نارنجی و قرمز هواشناسی، تردد خودرو‌های هموطنان ۲ درصد کاهش یافت.

سردار سید تیمور حسینی با بیان اینکه متاسفانه نوروز امسال، ۶۶۴ نفر از هموطنان در اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست دادند، از مسافران خواست بازگشت به شهر و استان خود را به دقایق آخر موکول نکنند.

استاندار گیلان هم در این جلسه با بیان اینکه هم اکنون ترافیک در جاده‌ها روان است، گفت: در صورت ترافیک سنگین در جاده چالوس، هراز و رشت - قزوین، قطعه ۸ کیلومتری آزادراه به مسیر شمال و جنوب اختصاص داده می‌شود تا مسافران از استان‌های شمالی به راحتی به موطن خود بازگردند.


دکتر اسدالله عباسی افزود: تلفات رانندگی نوروز امسال در جاده‌های گیلان در مقایسه با نوروز سال گذشته، ۷۵ درصد کاهش یافته است که وحدت و همدلی دستگاه‌های خدمات رسان استان مانند جمعیت هلال احمر، پلیس راهور و فوریت‌های پزشکی اورژانسرا نشان می‌دهد. 

وی افتتاح ۸ کیلومتر باقیمانده آزاده راه قزوین - رشت در محدوده منجیل به امامزاده هاشم را از اتفاقات خوب سال گذشته در گیلان دانست و اضافه کرد: افتتاح این قطعه از آزادراه، بار ترافیکی، معطلی و خستگی مسافران و تصادفات جاده‌ای را در این مسیر کاهش داده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.