سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت بیش از ۲۹۳ هزار اقامت نوروزی در گلستان

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان از ثبت بیش از ۲۹۳ هزار اقامت نوروزی در مراکز اقامتی رسمی، غیررسمی و اضطراری استان خبر داد.

محمدجواد ساوری گفت: از آغاز طرح نوروزی یعنی ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا پایان روز (۹ فروردین‌) تعداد ۲۹۳ هزار و ۵۶۵ نفر-شب اقامت در مراکز اقامتی رسمی، غیررسمی و اضطراری استان به ثبت رسید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان با اشاره به این‌که در این مدت ۱۶۸ هزار و ۱۰۶ نفر-شب در مراکز اقامتی رسمی استان اسکان داشتند، یادآور شد: در بین اقامتگاه‌های رسمی استان، بیشترین اقامت ثبت‌شده در طرح نوروزی مربوط به اقامتگاه‌های بوم‌گردی و سنتی سطح استان با ۳۸ هزار و ۲۵۰ نفر-شب اقامت معادل ۲۳درصد از مجموع اقامت استان است.

او در ادامه افزود: در ۱۵ روز اخیر ۱۲۲ هزار و ۱۲۲ نفر اقامتگاه‌های غیررسمی سطح استان را برای اقامت انتخاب کردند و ۳۳۳۷ نفر نیز در اقامتگاه‌های اضطراری اسکان داده شدند.

ساوری افزود: از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا پایان روز ۹ فروردین‌ماه ۴میلیون و ۹۷۶ هزار و ۱۷۹ بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی استان به ثبت رسیده است.

او گفت: در بین جاذبه‌های گردشگری استان، بیشترین بازدید در طول مدت طرح نوروزی با ۲میلیون و ۵۶۶ هزار و ۴۴۶ بازدید مربوط به جاذبه‌های طبیعی استان بوده است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان بیان کرد: ۷۶۰ هزار و ۴۳۳ بازدید هم از زیرساخت‌های گردشگری استان، ۵۲۹ هزار و ۳۰۸ بازدید نیز از اماکن تاریخی و موزه‌ها، ۷۶۷ هزار و ۹۱۵ بازدید از اماکن تفریحی، ۶۹ هزار و ۵۲۳ بازدید از مراکز صنایع‌دستی و ۲۸۲ هزار و ۵۵۴ بازدید از اماکن مذهبی گلستان به ثبت رسید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.