سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت بیش از ۲۵۷ هزار اقامت نوروزی در گلستان

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان از ثبت بیش از ۲۵۷ هزار اقامت نوروزی در مراکز اقامتی رسمی، غیررسمی و اضطراری استان خبر داد.

محمدجواد ساوری گفت: از آغاز طرح نوروزی یعنی ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا پایان روز ۸ فروردین‌م تعداد ۲۵۷ هزار و ۲۴۴ نفر-شب اقامت در مراکز اقامتی رسمی، غیررسمی و اضطراری استان به ثبت رسید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان با اشاره به این‌که در این مدت ۱۵۱ هزار و ۱۰۱ نفر-شب در مراکز اقامتی رسمی استان اسکان داشتند، یادآور شد: در بین اقامتگاه‌های رسمی استان، بیشترین اقامت ثبت‌شده در طرح نوروزی مربوط به اقامتگاه‌های بوم‌گردی و سنتی سطح استان با ۳۵هزار و ۳۰۸ نفر-شب اقامت معادل ۲۳درصد از مجموع اقامت استان است.

او در ادامه افزود: در دو هفته اخیر ۱۰۳ هزار و ۳۳۰ نفر اقامتگاه‌های غیررسمی سطح استان را برای اقامت انتخاب کردند و ۲۸۱۳ نفر نیز در اقامتگاه‌های اضطراری اسکان داده شدند.

ساوری افزود: از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا پایان روز ۸ فروردین‌ماه ۴میلیون و ۴۸۹ هزار و ۳۲۹ بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی استان به ثبت رسیده است.

او گفت: در بین جاذبه‌های گردشگری استان، بیشترین بازدید در طول مدت طرح نوروزی با ۲میلیون و ۳۸۳هزار و ۵۶۱ بازدید مربوط به جاذبه‌های طبیعی استان بوده است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان بیان کرد: ۶۵۱هزار و ۶۸۰ بازدید هم از زیرساخت‌های گردشگری استان، ۴۸۸ هزار و ۶۰۱ بازدید نیز از اماکن تاریخی و موزه‌ها، ۶۵۵هزار و ۳۴۵ بازدید از اماکن تفریحی، ۶۴ هزار و ۴۱۱ بازدید از مراکز صنایع‌دستی و ۲۴۵ هزار و ۷۳۱ بازدید از اماکن مذهبی گلستان به ثبت رسید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.